اعلام رای تجدید نظر برای اخراج دانشجویان ایرانی از نروژ
به روز شده در      پنجشنبه 6 شهریور 1393     -   Thursday August 28 2014
12:00

اداره مهاجرت نروژ نتیجه درخواست تجدید نظر بعضی دانشجویان ایرانی اخراج شده در این کشور را اعلام کرده است: سه دانشجو قبول و سه دانشجو رد شده و مابقی هنوز بلاتکلیف هستند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

این دانشجویان رشته های فنی و مهندسی به گفته مقام های پلیس امنیت و مهاجرت نروژ به دلیل احتمال ارتباط با برنامه هسته ای ایران و انتقال تکنولوژی‌های حساس به این کشور از ادامه تحصیل و زندگی در نروژ منع شده بودند. این تصمیم شامل حال دست کم ده دانشجوی دکترا و کارشناسی ارشد می‌شد.

سه ماه از فشارهای دولت نروژ بر دانشجویان ایرانی این کشور گذشته و کمپین مبارزه دانشجویان همچنان داغ است. دانشجویان ایرانی که از ابتدا اتهام‌های دولت نروژ را رد کرده‌اند، چهارشنبه گذشته توماری با ۱۲ هزار امضا را به دفتر نخست وزیری و پارلمان نروژ تحویل دادند.

شایان ذکر است که پلیس امنیت نروژ از سال ۲۰۱۲ میلادی ویزای ده‌ها متقاضی ایرانی تحصیل در این کشور را رد کرده‌است. مقام های پلیس امنیت نروژ می‌گویند که با توجه به افزایش تقاضای تحصیل از طرف ایرانیان، از اداره مهاجرت خواسته شده تا در راستای اجرای تحریم‌های غرب و سازمان ملل به آنها ویزا ندهد.

خیلی از استادان و مقام های دانشگاهی نروژ از برخوردهای اخیر دولت با دانشجویان ایرانی ابراز نگرانی کرده‌اند و آن را بی اساس می‌خوانند. منتقدان می گویند که این برخوردها به بنیه علمی دانشگاه‌های نروژ لطمه زده و باعث از دست رفتن سرمایه‌های علمی می‌شود.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©