پرزیدنت مخملباف در جشنواره ونیز اکران شد
به روز شده در      پنجشنبه 6 شهریور 1393     -   Thursday August 28 2014
12:00

پرزیدنت، تازه ترین فیلم محسن مخملباف که عصر چهارشنبه (۲۷آگوست) به وقت مرکز اروپا در افتتاحیه بخش رسمی جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد، حال هوایی متفاوت با دیگر آثار او دارد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

پرزیدنت داستان آشنای سال‌های اخیر جهان را روایت می‌کند. داستان انقلاب‌ها و دیکتاتور‌ها و همه تراژدی‌های قبل و بعد از این انقلاب‌ها یا کودتاها. در شهری/ کشوری ناشناخته که به ظاهر همه چیز آرام است و غرق در نور و آرامش، حاکم / رهبر/ دیکتاتور، در حال تعلیم نظامی گری به نوه خردسال‌اش، (که قرار است روزی جایگزین پرزیدنت شود) حکم اعدام مخالفانی را که رادیوی دولتی آنها را "تروریست " می‌نامد، امضا می‌کند.

"پرزیدنت" به زبان گرجی ساخته شده، با تولیدی که محصول مشترک چند کشور است: آلمان، انگلیس، فرانسه و گرجستان و البته خانه فیلم مخملباف.

در این فیلم هم خانواده آقای مخملباف نقش عمده را در تولید برعهده داشته‌اند. میثم مخملباف تهیه کننده بوده. حنا مخملباف هم دستیار اول کارگردان و تدوینگر فیلم و مرضیه مشکینی، همسر آقای مخملباف، در نوشتن فیلمنامه و تدوین همکاری داشته است.

فیلم حدود پنجاه بازیگر گرجی، تعداد زیادی سیاهی لشگر و لوکیشن‌ها و چشم اندازه‌های بکر دارد. فیلم ساختن در کشوری خارجی وبه زبانی بیگانه کار بسیار مشکلی است و کمتر فیلمسازی توانسته فیلمی موفق در چنین شرایطی بسازد. اما به اعتقاد آنها که این فیلم را دیده‌اند و از جمله مدیران جشنواره ونیز، این بار محسن مخملباف در این کار موفق شده‌است و به همین دلیل است که فیلم او را که دیر به جشنواره و بخش مسابقه آن رسیده بود، برای افتتاحییه بخش رسمی جشنواره شان انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©