نمایش اسکناس های ایرانی در موزه بانک مرکزی لبنان
به روز شده در      پنجشنبه 29 آبان 1393     -   Thursday November 20 2014

بانک مرکزی لبنان اسکناس هایی از دوران شاهنشاهی و همچنین دوره جمهوری اسلامی که پول رایج ملی ایران بوده است را به نمایش گذاشت.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
 
بانک مرکزی لبنان برای آنکه نشان دهد، چگونه توانسته است جنگ داخلی 15 ساله لبنان را پشت سربگذارد اقدام به گشایش یک موزه جدید نموده است.  هدف از تاسیس این موزه معرفی هرچه بیشتر توانایی های سیستم مالی و بانکی لبنان در سال های قبل از جنگ داخلی عنوان شده است. پیش از آغاز جنگ تا سال 1975 لبنان به عنوان سویس خاورمیانه شناخته می شد و دلیل بزرگ آن راز داری سیستم بانکی و مالی در قوانین لبنان بود که سبب جذابیت آن برای دارندگان ثروت های بزرگ و همچنین راندگان از قدرت می شد .
این موزه کلکسیونی منحصر بفرد اسکناس های کشورهای مختلف دهه های گذشته را در خود جای داده است.  اسکناس هایی  با تصاویر  ملک فاروق پادشاه مصر، صدام حسین رهبر اعدام شده عراق، معمر قذافی حاکم مقتول لیبی و اسکناس های با تصویر روح الله خمینی که جانشین اسکناس های با تصویر محمدرضاشاه پهلوی شده اند.
در این موزه هم چنین اسکناس یک پوندی دولت کوتاه مدت جدایی طلب بیافرا تا اسکناس دولت فلسطینی زیر قیمومیت انگلیس در سال 1929 که به زبانهای انگلیسی، عربی و عبری است قرارداده شده اند.
 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©