امیر حسین جهانشاهی مدعی بازگشت به ایران شد
به روز شده در      جمعه 30 آذر 1393     -   Friday November 21 2014

امیر حسین جهانشاهی با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی و دعوت از روزنامه‌نگاران ایرانی و اروپایی مدعی شد به زودی و با امکاناتی گسترده قصد بازگشت به ایران را دارد. جهانشاهی پس از انتخابات سال 1388 در ایران، سازمانی به نام موج سبز و تلویزیون رها را بنیان نهاده بود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

جهانشاهی که حکومت ایران، او را متهم به همکاری با سازمان اطلاعاتی اسرائیل موساد کرده است، هدف این کنفرانس خبری را که ۴ روز پیش از پایان مذاکرات هسته‌ای هیئت نمایندگی جمهوری اسلامی با کشورهای پنج بعلاوه یک برگزار شد، ذکر تاریخ و دلایل بازگشت‌اش به ایران پس از ۳۵ سال اعلام کرد.

نام امیرحسین جهانشاهی برای نخستین بار حدود ۴ سال پیش زمانی مطرح شد که وی همکاری خود را با یک سردار پیشین سپاه به نام محمدرضا مدحی اعلام نمود و مدعی شد که سردار مدحی به سازمان نوبنیاد «موج سبز» که کسی از رهبران و اعضا و ساختار تشکیلاتی آن اطلاعات دقیقی ندارد، در براندازی نظام اسلامی کمک خواهد کرد. اما بعد از مدت کوتاهی سردار مدحی ناپدید شد و اندکی بعد از سیمای جمهوری اسلامی سر در آورد که طی یک گزارش به اصطلاح مستند اعتراف می‌کرد که عامل نفوذی رژیم ایران در میان مخالفان در خارج کشور بوده است. این گزارش تلویزیونی امیرحسین جهانشاهی و افراد همراه او را به خاطر آنکه فریب مدحی را خورده بودند مورد تمسخر قرار داد.

به گزارش بیژن فرهودی خبرنگار ایرانی مقیم لندن، جهانشاهی هم‌چنین اعلام کرده است که ظرف شش ماه آینده، یعنی تا خرداد ۱۳۹۴، به ایران باز خواهد گشت و خاطرنشان ساخت که به دلیل امکاناتی که دارد در بازگشت به ایران «کارگزاران نظام مقدس!» برای او تولید زحمت نخواهند کرد و جانش در خطر نخواهد بود. این در حالیست در سال‌های اخیر، طرح موضوع «بازگشتن به ایران» از سوی برخی ایرانیان خارج کشور از آنجا که به آن عمل نکرده‌اند، دیگر جدی گرفته نمی‌شود.

نویسنده مقاله بازگشت جهانشاهی به ایران در کیهان لندن یادآور می شود: برخی صاحب‌نظران امیرحسین جهانشاهی را فقط یک فرد پولدار و جویای نام و در عین حال متوهم نسبت به موقعیت خویش و هم چنین وضعیت و نظام سیاسی ایران می‌دانند که می‌خواهد با استفاده از ثروتش جایی برای خود در رژیم اسلامی ایران باز کند. وی چندی پیش نیز کوشیده بود به برگزاری یک بازی دوستانه بین تیم‌های فوتبال پرسپولیس و رئال مادرید در تابستان ۱۳۹۴ در ایران کمک کند و حتی در جلسه‌ای با حضور رؤسای دو تیم در اسپانیا شرکت کرد. اما برگزاری این بازی دوستانه آن طور که برخی سایت‌های خبری در ایران گزارش داده‌اند به علت دخالت جهانشاهی در آن، به دستور شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی لغو شد. 

در این کنفرانس مطبوعاتی که بخش عمده‌ای از آن به زبان فرانسه برگزار شد، امیرحسین جهانشاهی خود را یک «سیاستمدار» نامید که نه برای «پول در آوردن» بلکه برای «خدمت» به ایران بازخواهد گشت.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©