سازمان مجاهدین، ایران را متهم به همکاری با داعش کرد
به روز شده در      جمعه 4 اردیبهشت 1394     -   Friday April 24 2015

برخی منابع نزدیک به سازمان مجاهدین خلق با انتشار تصاویری از پاسپورت‌های کشف شده از نیروهای کشته شده دولت اسلامی (داعش) در استان صلاح الدین، مدعی شده‌انداین افراد به وسیله جمهوری اسلامی برای همکاری با داعش عضو‌ گیری، تربیت و اعزام شده‌اند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

اطلاعات مورد اشاره سازمان مجاهدین برای نخستین بار از تلویزیون عربی زبان «التغییر» منتشر شد که در آن برخی مقامات نظامی ارتش عراق در گزارش خود از صحنه پیروزی بر پیکارجویان داعش در منطقه المنذریه هستند. نيروهاي ارتش عراق در این گزارش 17 پاسپورت و تلفن موبايل را که از پیکارجویان كشته‌ شده تشكيلات بنيادگراي داعش به‌دست آورده‌اند، به نمایش می‌گذارند. مليت اين كشته‌ها پاكستانی، افغانی و برخی نیز از جمهوری‌های تازه استقلال یافته آسیای میانه است و پاسپورت‌های آنها با اینکه مهر وارد شدن به ايران را دارند، بدون اين كه مهر خروج از ايران را داشته باشد، در عراق به جنگ مشغول بوده‌اند.

اگرچه در ابتدا احتمال ورود غیر قانونی این افراد از مرزهای گسترده ایران و عراق مطرح شد، اما اقدام سریع نیروهای امنیتی شبه نظامی برای مصادره این پاسپورت‌ها آنچنان که منابع نزدیک به سازمان مجاهدین مدعی آن شده‌اند، به این احتمال دامن زده است که مزدوران فوق الذکر، به طور حرفه‌ای برای پیوستن به نظامیان دولت اسلامی(داعش) در ایران عضو گیری، آموزش و سپس با سازماندهی به این کشور ارسال شده باشند.

از تعداد پیکارجویان دولت اسلامی آمار دقیقی در دست نیست، اما این گروه برای عضو گیری و دعوت به آنچه به گفته آنها جهاد علیه کفر خوانده شده در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بسیار فعال است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©