انتخابات کنگره ایرانیان کانادا با طعم تلخ تقلب
به روز شده در      سه شنبه 5 خرداد 1394     -   Tuesday May 26 2015

روز يكشنبه ٢٤ می در تورنتو انتخابات هيات مديره کنگره ایرانیان کانادا انجام شد. چندین روز پیش از آن من به کمیته انتخابات شکایت رسمی در مورد نامزدی ۳ تن از هشت کاندیدای انتخابات هیات مدیره رسانده بودم که به هیچ عنوان مورد توجه قرار نگرفت. آن ها در جواب ایمیلی برای من ارسال کردند که در واقع فقط اشاره کوتاهی به دریافت ایمیل من بود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

دکتر آویده مطمئن فر - تورنتو

روز يكشنبه در حین جریان انتخابات در حالی که تصمیم گرفته شده بود که هیچ جناحی دیگر تبلیغاتی انجام ندهد، خود من یک فلایر انتخاباتی جناح مخالف را در داخل سالن دریافت کردم. یک خانم و یک آقا هم چنین در مقابل درب ورودی ساختمانی که در آن انتخابات صورت می‌گرفت و تنها راه ورود به آن ساختمان بود ایستاده بودند و خود را از بچه‌های "كمپين من هم يك ايراني كانادایی هستم" معرفی كرده و نه تنها فلایرهایی با نام چهار تن از کاندیداها که من از نامزدی ۳ تن آن ها شکایت کرده بودم پخش می‌کردند بلکه به مردم می‌گفتند که کاندیداهای دیگر یعنی خود من، خانم دکتر منصوری فر، خانم سویل ساحل گزین و آقای دکترعلی نیکجو از اعضای سازمان مجاهدین خلق هستند و نباید مردم به آن‌ها رای بدهند. بسیاری از افراد شاهد این عملیات بوده اند.

من بار دیگر شکایتم را به زبان فارسی در فرم مخصوص شکایات به یکی از اعضای کمیته انتخابات، خانم پانته آ جعفری ارائه کردم. ایشان اول از قبول شکایت من طفره رفت و گفت که فارسی نمی توانند بخواند و تنها آخر شب می‌شود به شکایت من رسیدگی کرد. من به اعتراض بار دیگر به ایشان گوشزد کردم که ایشان باید به شکایت من همان زمان رسیدگی کند و از یکی از همکارانش در کمیته تقاضا کند که شکایت من را برای ایشان بخواند. اما باز هم ایشان به شکایت من رسیدگی نکرد.

در مدت زمانی كه رای گيری انجام می‌شد برخی از دوستان و آشنايان با من تماس تلفنی گرفتند و به اطلاع من رساندند كه موفق به رای دادن نشده بودند زيرا اسمشان به عنوان عضو كنگره در ليست افرادی كه عضو كنگره هستند و حق رای دارند نبوده است. آنها سعی كرده بودند به راه های مختلف نشان دهند كه آنلاين عضو كنگره شده بوده‌اند و حتا برخی حق عضویت خود را نیز پرداخت کرده بودند اما مسول ميزاطلاعات انتخابات، آقای فرهنگ فريد، که يكی از اعضای هيات مديره كنونی کنگره است از قبول آنها به عنوان عضوی كه حق رای دارد خودداری كرده بود.

حتا آقای فريد به خود من گفت كه كسی كه به من رای پراكسی داده بود در ليست أعضاء نيست در حالي كه من از عضو بودن ايشان كاملن مطلع بودم و می دانستم كه ايشان حق عضويت خود را نيز پرداخته بود. در هر حال از دادن برگه رای پراكسی به من هم امتنا به عمل آمد.

خانم زهره بختيارنیز که مسوول میزاطلاعات انتخابات بوده اند شاهد عینی این ماجرا است كه عضو ديگری ازهيات مديره كنونی به نام آقای رضا قاضی ليست پرينت شده اعضايی كه قبل از مهلت تأيين شده ( ١٧ مي ٢٠١٥) به صورت آنلاین به عضویت کنگره در آمده بودند را از دست ایشان به زور گرفته است وآن را غيرقابل قبول خوانده است. بدین ترتیب اعضای کنگره که به صورت آنلاین عضو شده بوده اند حق رای نیافتند. فقط یک یا دو نفر از دوستان من توانسته بودند با دعوا و پافشاری حق رای خود را از آقای فرید بگیرند. اما بسیاری از آن ها پیش تر ناامید شده و محل انتخابات را ترک کرده بودند.   

اين عملكرد آقای فريد و آقای قاضی یعنی دوعضو کنونی هیات مدیره کنگره خود به تنهایی اين انتخابات را از مشروعيت خارج كرده است زيرا با تصمیم خودسرانه آن‌ها و نه با مشورت قبلی به هیچ یک از افراد هیات مدیره، چه افرادی که با انتخابات جدید خارج می‌شدند و چه اعضایی که هنوز مانند خود آن‌ها در هیات مدیره خواهند بود، از حق رأی تمامی افرادی که از سال گذشته تا مهلت اعلام شده روی تارنمای کنگره به عضویت کنکره در آمده بودند، جلوگیری کرده‌اند.

لازم به ذکر است که مهلت اعلام شده توسط تارنمای کنگره برای عضو شدن و حق رأی داشتن در این انتخابات ۲۴ می ۲۰۱۵ روز ۱۷ می ۲۰۱۵ اعلام شده بود و هیچ اطلاع دیگری در مورد عوض شدن این قانون روی تارنمای کنگره قرار نگرفته بود. چیزی که تصمیم کاملن خودسرانه این افراد را ثابت می‌کند.

در هر حال حتا زمانی که رای گیری به پایان رسید و هنگام خوانده شدن رای ها من خود شاهد چندین اشتباه در شمردن آرا بودم که توسط یکی از میزهای شمارش انجام میشد. و سر همان میز همان آقایی که در خارج از سالن انتخابات فلایر پخش میکرد هم به عنوان ناظر یکی از کاندیداها بر سر آن میز به شمارش نظارت میکرد.

من بعد از اعلام آرا شکایت دیگری مبنی بر این که اشتباهاتی در شمارش آرا صورت گرفته است به طور آشکار در حضور همه افرادی که در مرحله شمارش آرا حضور داشتند اعلام کردم و باز هم کمیته انتخابات از شمارش دوباره آرای شمرده شده توسط آن میز خوداری کرد و به شکایت من رسیدگی نکرد.

به نظر من این انتخابات در شرایط بسیار غیر منصفانه با تقلب شروع شده و با تقلب پایان یافت.
دلیل شکایت من از نامزدی سه تن از کاندیداها و تقاضای من برای لغو نامزدی آن ها نیز مبنی بر این حقیقت بود که این نامزد ها نه تنها عضو موسس یک سازمانی به نام «کمپین من هم یک ایرانی کانادایی هستم » هستند و از شش ماه پیش از انتخابات تحت لوای افزایش اعضای کنگره در حقیقت برای نامزدی هنوز اعلام نشده خود کمپین کرده و هم چنین به نام و نشانی و ایمیل افرادی که عضو جدید کنگره بودند دسترسی داشته و از طریق ایمیل و ارسال اطلاعات در روند این انتخابات اختلال ایجاد کرده و با ارسال یک پرسش نامه برای دانستن موضع نامزدها در مورد جمهوری اسلامی ایران به تفتیش عقاید پرداخته و در روند این انتخابات صریحا دخالت کرده‌اند. این سازمان با وجود داشتن سه عضو مؤسس خود به عنوان نامزد انتخابات کنگره هم چنان ادعای بی‌طرفی می‌کرد.

نظر به تمامی این شواهد و اطاعات و خطاهای غیرقانونی که از طرف این آقایان صورت گرفته است، من و ديگر كانديداهای جناح من، خواهان اخراج آقای فرهنگ فريد و آقای رضا قاضی از كنگره به علت تخلف از قوانين هستيم و به علت کارشکنی های آن ها در روند انتخابات به نفع یک جناح مشخص اين انتخابات را مشروع نمی‌دانیم و هيات مديره جديد را به رسميت نمي شناسيم.

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©