آویده مطمئن فر کنگره ایرانیان کانادا را به تقلب انتخاباتی متهم کرد
به روز شده در      سه شنبه 5 خرداد 1394     -   Tuesday May 26 2015

دکتر آویده مطمئن فر روزنامه نگار ایرانی کانادایی با انتشار نامه‌ای سرگشاده که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری ایرانشهر قرار گرفته‌است، کنگره ایرانیان کانادا را به تقلب در روند انتخابات و عدم رسیدگی به شکایت تنی چند از نمایندگان معترض متهم کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

انتخابات هیئت مدیره کنگره ایرانیان کانادا روز یکشنبه 24 می 2015 در شهر تورنتو کانادا برگزار شد. اما روند این انتخابات اعتراض گروهی از فعالان و کاندیداهای مستقل شرکت کننده در این انتخابات را به همراه داشته است.

خانم دکتر آویده مطمئن فر که یکی از کانیداهای این انتخابات بود و در لیست چهارنفره‌ای عضویت داشت، در اعتراض به روند این انتخابات با انتشار نامه سرگشاده‌ای که در خبرگزاری ایرانشهر منتشر شده است، روند تخلفات انتخاباتی، همچنین عدم رسیدگی به شکایت سایر کاندیداها، پرهیز مسئولین تنی چند از اعضای هیئت مدیره از پذیرش برخی شکایات و همچنین اشتباهات فاحش در روند شمارش آرا به سود گروهی خاص را به عنوان اتهامات کافی برای اثبات عدم بی طرفی و تقلب در برگزاری انتخابات عنوان کرده است.

خانم مطمئن فر در نامه خود می‌نویسد: «به نظر من این انتخابات در شرایط بسیار غیر منصفانه با تقلب شروع شده و با تقلب پایان یافت. دلیل شکایت من از نامزدی سه تن از کاندیدا ها و تقاضای من برای لغو نامزدی آن ها نیز مبنی بر این حقیقت بود که این نامزد ها نه تنها عضو موسس یک سازمانی به نام «کمپین من هم یک ایرانی کانادایی هستم » هستند و از شش ماه پیش از انتخابات تحت لوای افزایش اعضای کنگره در حقیقت برای نامزدی هنوز اعلام نشده خود کمپین کرده و هم چنین به نام و نشانی و ایمیل افرادی که عضو جدید کنگره بودند دسترسی داشته و از طریق ایمیل و ارسال اطلاعات در روند این انتخابات اختلال ایجاد کرده و با ارسال یک پرسش نامه برای دانستن موضع نامزدها در مورد جمهوری اسلامی ایران به تفتیش عقاید پرداخته و در روند این انتخابات صریحا دخالت کرده‌اند. این سازمان با وجود داشتن سه عضو مؤسس خود به عنوان نامزد انتخابات کنگره هم چنان ادعای بی‌طرفی می‌کرد.»  نامه دکتر مطمئن فر را اینجا بخوانید.

خبرگزاری ایرانشهر به دلیل عدم حضور خبرنگار خود در سالن شمارش آرا، امکان تایید مستقل اتهامات مطروحه را ندارد و به همین دلیل برای درج پاسخ از سوی برگزارکنندگان این انتخابات اعلام آمادگی می‌نماید.

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©