«گفتمان ایرانیان یهودی» اقدام تروریستی علیه خانواده فلسطینی را محکوم کرد
به روز شده در      شنبه 10 مرداد 1394     -   Saturday August 1 2015

سازمان گفتمان ایرانیان یهودی که مقر اصلی آن در شهر لس‌آنجلس واقع است با انتشار بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری ایرانشهر قرار گرفته است، اقدام تروریستی گروهی از یهودیان افراطی در کرانه غربی رود اردن را محکوم کرده‌است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

در بیانیه سازمان گفتمان ایرانیان یهودی که به امضای سه تن از اعضای موسس آن رسیده است، آمده: «روز پنجشنبه ٣٠ جولاي ٢٠١٥ افراطيون يهودی به يك سو قصد تروريستی دست زدند كه منجر به سوختن يك نوزاد عرب فلسطينی، مرگ او و مجروح شدن و سوختن بقيه افراد خانواده گرديد. ما -گفتمان ايرانيان  يهودی- ضمن محكوم كردن اين جنايت و عمل تروريستي از موضع گيری مقامات اسراييلی در محكوم كردن اين جنايت و هم چنين تعقيب عاملان آن و به كيفر رساندن آنان استقبال و پشتيبانی می‌كنيم.»

سابقه برخی فعالیت‌های افراطیون یهودی در اسرائیل در انجام اعمال خشونت طلبانه، فقط محدود به اتباع فلسطینی و عرب تبار نیست. در هفته گذشته نیز یک افراط‌ گرا در جریان رژه همجنسگرایان در اورشلیم با چاقو به شرکت کنندگان در آن مراسم حمله کرد که موجب مجروح شدن چهار نفر گردید. نزدیک به 20 سال پیش نیز اسحاق رابین در هنگام سخنرانی در اجتماع طرفداران صلح با فلسطینیان در شهر تل‌آویو به ضرب گلوله ایگال عمیر، از یهودیان متعصب، ترور شد. با این حال برخی جریان‌های رسانه‌ای همواره کوشیده‌اند تا این رفتارهای افراطی را به گونه‌ای گزارش کنند تا در چهارچوب نژاع کهنه اعراب و اسرائیل معنی پیدا کرده و به واسطه آن به نقد سیاست‌های دولت جمهوری اسرائیل بپردازند.

دولت اسرائیل همواره کوشیده است تا در چهارچوب قوانین دموکراتیک حاکم در این کشور از اعمال خشونت‌های مذهبی جلوگیری کند، اما برخی گروه‌های افراط گرای یهودی انگیزه خود از چنین اقداماتی را علاوه بر وظیفه مذهبی، حس انتقام از عملیات‌های مشابه گروه‌های تروریستی فلسطینیان مانند حماس و جبهه جهاد اسلامی عنوان می‌کنند. این گروه‌های تروریستی که از حمایت حزب‌الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران برخوردار هستند، بارها حملاتی را علیه شهروندان غیر نظامی در اسرائیل سازماندهی کرده‌اند.

با این حال بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در واکنش به قتل کودک خردسال فلسطینی در پی به آتش کشیده شده دو خانه در روستای فلسطینی نشین دوما در کرانه غربی رود اردن، گفته است: «اسرائیل به "مبارزه با این شرارت، یافتن عوامل و سپردن آنها به دست عدالت" متعهد است.»

گروه گفتمان ایرانیان یهودی از موسسات نواندیش جامعه آمریکاییان ایرانی یهودی است که می‌کوشد در پناه ارزش‌های برآمده از دموکراسی، در خصوص ابعاد اسف‌بار فرهنگ تبعیض نژادی، مذهبی و جنسیتی آگاهی رسانی کند.

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©