ایرانیان اسرائیل میزبان شاعر همجنسگرای ایرانی
به روز شده در      چهارشنبه 4 آذر 1394     -   Wednesday November 25 2015

پیام فیلی نژاد شاعر همجسگرای ایرانی روز سه شنبه در حالی با مساعدت وزارت امور داخلی اسرائیل وارد این کشور شد که نمایش سه دلیل بر گرفته از برخی اشعار رو در این کشور روی صحنه رفته است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

پیام فیلی شاعر همجنسگرای ایرانی که از سال‌ها پیش فعالیت خود را در ایران آغاز کرد، همواره با سانسور آثارش مواجه بوده است. اولین کتاب این شاعر با نام سکوی آفتاب هنگامی که این شاعر تنها 19 سال داشت با اعمال سانسورهای شدید در ایران به چاپ رسید. اما پس از آن هیچ کدام از کتابهای وی در ایران اجازه چاپ نگرفت و همواره از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مردود اعلام شد.

پیام فیلی که بارها در ایران دستگیر و مورد بازخواست قرارگرفته بود، حدود یک سال پیش پس از آخرین دستگیری‌اش به صورت غیرقانونی از ایران خارج و به ترکیه پناهنده شد.

این شاعر هم جنسگرا که ستاره داوود را بر روی گردن خود خالکوبی کرده است، علاقه فراوانی به اسرائیل دارد و در پیغام ویدیویی از خود که پیش از این در شبکه یوتیوب منتشر کرده بود  و همچنین در مصاحبه ای که با شبکه آر جی انجام داد، از مسئولان این کشور درخواست صدور روادید برای ورودش به اسرائیل را مطرح کرد. بر اساس این درخواست، وزیر داخلی کشور اسرائیل سیلوان شالوم دستور صدور روادید برای پیام فیلی را صادر کرده است. پیام فیلی که ترجمه‌ای عبری از آخرین کتابش «من سبز می شوم، میوه می دهم، انجیر» را به تازگی چاپ کرده است برای مدتی میهمان جامعه ایرانیان اسرائیل در آن کشور است.

شایان ذکر است که بیش از ۲۰۰ هزار یهودی ایرانی‌تبار در جمهوری اسرائیل زندگی می‌کنند که بزرگترین جامعه مهاجر ایرانیان، پس از ایرانیان آمریکا را تشکیل داده‌اند.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©