سرمایه گذاری گسترده ثروتمندان ایرانی تبار در بازار ملک و مستغلات انگلستان
به روز شده در      دوشنبه 23 آذر 1394     -   Monday December 14 2015

روزنامه "فایننشال تایمز" با انتشار گزارشی به نقل از فعالان حوزه ملک و مستغلات لندن اشاره کرده که طی هفته های اخیر ایرانیان ثروتمند به طرز بی سابقه‌ای به دنبال خرید خانه در پایتخت بریتانیا و دیگر شهر‌های مهم این کشور هستند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

"فیصل دورانی" رییس مرکز تحقیقاتی "کلاتونز" که در زمینه مشاوره املاک فعال است به فایننشال تایمز گفته که آن شرکت تا کنون مشتریان ایرانی زیادی داشته است که در صدد خرید خانه های 2 میلیون پوندی تا 5 میلیون پوندی بوده است".

او در ادامه می‌افزاید:"آنان می خواهند وضعیت بازار را در اسرع وقت درک کنند چرا که قصد سرمایه گذاری در خارج از ایران را دارند. آنان نمی خواهند سرمایه گذاری شان را در خاورمیانه انجام دهند بلکه قصد دارند تا در کشورهای اروپایی که از نظر ثبات اقتصادی وضعیت بهتری دارند سرمایه گذاری کنند".

این فعال حوزه مسکن در ادامه گفته: "بسیاری از آنان نگران تغییر سیاست ها  موضع دولت در سال های آینده هستند. برخی از آنان نیز می ترسند که تحریم ها بار دیگر وضع شوند. آنان هم چنین خواستار سرمایه گذاری در کشورهایی هستند که سیاست بیمه ای قوی دارند".

"تروور آبراهامسن" یکی از فعالان حوزه املاک لندن که متخصص در فروش خانه‌های گران قیمت در مناطق مرفه نشین لندن است می‌گوید که عمارت "جرسی هاوس" به ارزش 33 میلیون پوند در "بیشاپز اونیو" خیابان معروف میلیاردرها را به یک مشتری ایرانی در سال 2014 میلادی فروخه است.

با این حال، او اشاره می کند که انتظار می‌رود موجی از ایرانیان مشتاق اجاره ملک در لندن نیز تا سال آینده به خرید خانه بپردازند. فایننشال تایمز در ادامه به نقل از "بابک امامیان" فعال در حوزه مشاوره مالی و وام مسکن می‌نویسد:"ثروتمندان ایرانی و ایرانی تبار تا سال‌های گذشته خرید خانه در خارج از ایران به دلیل تحریم های وضع شده بسیار دشوار بود".

این نشریه در ادامه به نقل از "کارن میشل" یکی از فعالان شرکت حقوقی "چارلز راسل"می‌نویسد:"تحریم‌های وضع شده علیه ایران متفاوت از تمام تحریم های وضع شده علیه کشورهای دیگر بوده‌اند چرا که مانعی بر سر فعالیت بازرگانان ایرانی بودند که لزوما ارتباطی نیز با دولت ایران نداشتند. فایننشال تایمز ادامه می‌دهد:"محدودیت‌های وضع شده بر نقل و انتقال پول یکی از از این موارد بوده است. خانم میشل اشاره می‌کند که بانک های بریتانیایی به طور خاص به دلیل نگرانی از نقض قوانین پیچیده تحریمی وضع شده علیه ایران از معامله با بازرگانان ایرانی خودداری می‌کردند".

او در ادامه اشاره می کند که علیرغم محدودیت‌ها برخی از بازرگانان و ثروتمندان ایرانی با کسب مجوز از وزارت خزانه داری آن کشور می‌توانستند پول شان را به بریتانیا انتقال دهند.

فایننشال تایمز در ادامه اشاره می‌کند که لندن  خانه بیش از 80 هزار ایرانی‌تبار است اما بیشترین جمعیت ایرانیان خارج از آن کشور در امریکا سکونت دارند. 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©