محمدرضا رستم بگلو از ایران خارج و در ترکیه پناهنده شد
به روز شده در      چهارشنبه 14 بهمن 1394     -   Wednesday February 3 2016

محمدرضا حاج رستم بگلو شاعر و فعال فرهنگی که 25 آذر ماه گذشته دستگیر و به زندان رجایی شهر منتقل شده بود، توانسته است از ایران خارج و در کشور ترکیه به سازمان ملل متحد اعلام پناهندگی کند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

آقای حاج‌رستم‌بگلو سال‌ها بود که از تدریس رسمی منع شده و کلاس‌های خود در زمینه شعر و فلسفه هنر را در منزل شخصی، یا در کافه‌های عمومی شهر کرج یا تهران برگزار می‌کرد. او، از موسسان کانون شعر جوانان کرج در سال ۱۳۷۸ است. کانونی که پس از بر سر کار آمدن دولت محمود احمدی‌نژاد از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد.

محمدرضا حاج رستم بگلو پیش از این به دلیل سرودن اشعاری انتقادی و به سخره گرفتن علی خامنه‌ای بازداشت شده بود.

او روز سه شنبه ۲ فوریه 2016 (13 بهمن 1394) برای نخستین بار پس از خروج از ایران در یک برنامه تلویزیونی که مهدی آقازمانی اجرای آن را به عهده داشت از ترکیه شرکت کرد و در خصوص تاثیر مخرب علاقه علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی به ادبیات بر زندگی ادیبان و شاعران در ایران به اظهار نظر پرداخت.

این نخستین حضور تلویزیونی این شاعر ایرانی پس از خروج از ایران بود و وی در بخشی از مصاحبه خود به خاطراتش از زندان رجایی شهر کرج اشاره کرده است.

پس از مهدی موسوی و فاطمه اختصاری، محمدرضا حاج رستم بگلو سومین شاعری است که در کمتر از یک ماه گذشته پس از آزادی از زندان به دلایل امنیتی مجبور به ترک ایران شده است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©