العربیه: پیام ترسناک سیامک نمازی به سرمایه گذاران در ایران
به روز شده در      چهارشنبه 21 بهمن 1394     -   Wednesday February 10 2016

روزنامه العربیه می‌گوید قرار بوده سیامک نمازی به همراه دیگر زندانیان ایرانی‌آمریکایی از زندان اوین آزاد شود، اما به دلایلی نا‌معلومی در آخرین لحظه نام او از فهرست تبادل زندانیان حذف شده است. این روزنامه عدم آزادی این بازرگان ایرانی‌آمریکایی نزدیک به دولت تهران را حامل پیامی ترسناک برای سرمایه‌گذاران در ایران قلمداد کرده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

روزنامه العربیه در وب‌سایت فارسی خود می‌نویسد: 

سیامک نمازی، تاجر ایرانی-آمریکایی زندانی در ایران، قرار بود که همزمان با اجرای توافق اتمی ایران در ماه گذشته به همراه دیگر زندانیان توسط مقامات ایرانی آزاد شود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، نمازی در لیست 4 زندانی بود که سایتهای ایرنا و تابناک نام آنها را چاپ کرده و قرار بود در روز 16 ژانویه آزاد شوند. اما مقامات ایرانی بدون هیچ توضیحی نام نمازی را از لیست خارج کردند. 

نمازی، تاجر 44 ساله، که در شهر دبی مستقر بوده و توسط "همایش جهانی اقتصاد" به عنوان "رهبر جوان جهان" انتخاب شده است، اکنون در زندان اوین است، جایی که شکنجه زندانیان در جریان بازجویی زیاد اتفاق می افتد. دوستان نزدیک نمازی می گویند که وضعیت او رو بوخامت گذاشته است. 

در حالیکه ایران قراردادهای چند میلیارد دلاری با شرکتهای بین المللی می بندند، پیام سیامک نمازی به ایرانیان خارج از کشور، که بعد از لغو تحریمها مایل به مشارکت در اقتصاد این کشور هستند، ترسناک است. 

ایران بجای آنکه از مهارتها و ارتباطهای خارجی این شهروندان استقبال کند، ممکن است آنها را دقیقا به همین خاطر روانه زندان کند. 

مقامات قضایی ایران هنوز اتهام سیامک نمازی را اعلام نکرده اند، و تلاشهای خبرگزاری رویترز برای تماس با این مقامات بی نتیجه مانده است. 

دوستان نمازی می گویند که او ممکن است قربانی رقابتها و جنگ قدرت بین تندروها و اصلاح طلبان در ایران شده باشد. بعضی حتی می ترسند که مقامات قضایی نمازی را برای "اعتراف" پای تلویزیون بیاورند، کاری که نظام قضایی ایران به آن علاقه زیادی دارد. 

آیت الله خامنه ای، رهبر ایران هم در باره شهروندان ایرانی-آمریکایی هشدار داده و آنها را نفوذیهایی خوانده که به دنبال "تغییر رژیم" نرم هستند.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©