بازی کامپیوتری «انقلاب ایران» به بازار آمد
به روز شده در      جمعه 20 فروردین 1395     -   Friday April 8 2016

بازی کامپیوتری "انقلاب ۱۹۷۹" که موضوع اصلی آن انقلاب ایران و وقایع بعد از آن است به بازار آمد. "انقلاب ۱۹۷۹" را نوید خوانساری، کارگردان ایرانی-کانادایی بازی‌های کامپیوتری ساخته است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

رضا شیرازی، شخصیت اصلی این بازی، عکاس خبری است که ناگهان خود را در میانه وقایع تاریخ‌ساز انقلاب ۱۳۵۷ ایران می‌یابد. او در ادامه بازی، دستگیر و در اوین بازجویی می‌شود. بازجو از او می‌پرسد: "آیا چای می‌خواهی؟" اینجا کسی که فرمان بازی را در دست دارد، می‌تواند تصمیم بگیرد که رضا چه جوابی بدهد و بازی را به چه سمتی ببرد.

کسی که از رضا بازجویی می‌کند، اسدالله لاجوردی است؛ بازجو و دادستان انقلاب در روزهای نخست که به سختگیری با زندانیان مشهور بوده است.

رضا، شخصیت اصلی داستان به هیچ‌یک از گروه‌های سیاسی تعلق ندارد. او که در خارج از کشور تحصیل می‌کند، در ابتدای بازی برای تعطیلات به تهران می‌رود، اما کشورش را در وضعیتی کاملا متفاوت نسبت به قبل می‌بیند و از آنجاست که باید در مقاطع مختلف تصمیم بگیرد و ماموریت‌های مختلفی انجام دهد: این که در تظاهرات چه کار کند؟ کجاها پنهان شود؟ در جواب نیروهای نظامی چه بگوید و به چه کسانی اعتماد یا کمک کند؟ این تصمیم‌ها و انتخاب‌ها بر نتیجه نهایی بازی اثر می‌گذارد.

آقای خوانساری سازنده این بازی در مصاحبه‌ای به مجله نیویورکر گفت که روزنامه کیهان به خاطر طراحی این بازی او را به "جاسوسی" متهم کرده است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©