دی‌کاپریو نگران خشک شدن دریاچه ارومیه
به روز شده در      پنجشنبه 16 اردیبهشت 1395     -   Thursday May 5 2016

لئوناردو دی‌کاپریو هنرپیشه و تهیه‌کننده سرشناس هالیوود در آخرین مطلبی که روز پنج‌شنبه،۱۶ اردی بهشت، بر روی صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام قرار داده، به مسئله خشک شدن دریاچه ارومیه پرداخته است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

آقای دی‌کاپریو با انتشار عکسی از بندر متروکه شرفخانه در آذربایجان شرقی، کار سولماز دریانی، تصویری از یک کشتی قدیمی به‌گل‌نشسته در اسکله این بندر به‌دست داده است.

دریاچه‌ای که به نوشته هنرپیشه فیلم مشهور تایتانیک، «روزگاری بزرگ‌ترین دریاچه نمک خاورمیانه» بوده است، در پی «تغییرات جوی، سدسازی‌ها و کاهش بارندگی، اکنون تنها ۵ درصد از مقدار آبی را که ۲ دهه پیش داشت، داراست.»

این اولین بار نیست که هنرپیشه  مشهور هالیوود به مسائل زیست‌محیطی توجه نشان می‌دهد. لئوناردو دی‌کاپریو در هشتاد و هشتمین مراسم اسکار به هنگام دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد برای فیلم بازگشته به کارگردانی آلخاندور گونسالس اینیاریتو نیز از «واقعیت تغییرات جوی» صحبت کرد.

او در این مراسم از «سکوت سیاستمداران» در قبال «تهدید جدی» تغییرات جوی انتقاد کرده و خواستار واکنش جامعه جهانی به این موضوع شده بود.

تهیه‌کننده فیلم مشهور گرگ وال‌استریت، مخاطبان صفحه اینستاگرام خود را برای اطلاعات بیشتر درباره آخرین وضعیت دریاچه ارومیه به تارنمای weather.com ارجاع می‌دهد.

 نوشته لئوناردو دی‌کاپریو درباره دریاچه ارومیه با استقبال کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده است.

بهمن‌ماه سال گذشته، خبرگزاری مهر گزارش داده بود که دریاچه ارومیه ۹۸ درصد وسعت خود را ازدست‌داده و راهکارهای اتخاذشده برای نجات این دریاچه تاکنون «چندان مثمر ثمر» نبوده است.

این در حالی است که عیسی کلانتری دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه ۱۵ اسفندماه بازگشت این دریاچه به حالت زنده و اکولوژیک خود در ۱۰ تا ۱۲ سال آینده خبر داده بود.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©