هشدار به کسانی که برای ازدواج به ایران سفر می‌کنند
به روز شده در      جمعه 17 اردیبهشت 1395     -   Friday May 6 2016

یک مقام بهداشتی در اداره مهاجرت آمریکا می‌گوید انتشار اخبار رسمی از افزایش ضریب ابتلای جامعه ایران به ایدز زنگ خطر جدی برای شهروندان ایرانی‌آمریکایی است که قصد دارند برای ازدواج به کشور اصلی خود سفر کنند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
آمارهای اداره مهاجرت آمریکا نشان می‌دهد که همه ساله گروهی از ایرانیان با ویزای نامزدی به این کشور مهاجرت می‌کنند و همچنین بسیاری از مردان ایرانی‌آمریکایی پس از سفر به کشور اولیه خود در هنگام بازگشت اعلام کرده‌اند که در ایران ازدواج کرده و خواهان اخذ گرین کارت و انجام پروسه معمول برای الحاق همسران خود به آنها در خاک ایالات متحده آمریکا هستند.
این ابراز نگرانی اداره مهاجرت در پی آن مطرح شد که یک مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ایران گفته شمار مبتلایان به ویروس ایدز در ایران که تا کنون شناخته شده‌اند به بیش از ۳۱ هزار تن رسیده است و آمار پنهان می‌تواند تا چند برابر این رقم باشد.
پروین افسرکازرونی، رئیس اداره کنترل ایدز، در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی ایران اعلام کرده بود که آمار مبتلایان به ایدز به سرعت در حال افزایش است و باید به طور جدی از اپیدمی این بیماری در ایران خصوصا در بین جوانان 18 تا 36 ساله ابراز نگرانی کرد.
خانم کازرونی همچنین گفته است که ۸۵ درصد از مبتلایان به ایدز مرد، و ۱۵ درصد زن هستند.
رئیس اداره کنترل ایدز تصریح کرده است که اقدامات گذشته «ناکافی» بوده و افزایش تعداد مبتلایان و همچنین کاهش سن ابتلا نشانگر این امر است.
با توجه به همین آمار از کسانی که تمایل به ازدواج در ایران دارند درخواست شده تا تمهیدات پزشکی و آزمایش‌های مورد نیاز در چهارچوب رعایت نکات بهداشتی و ایمنی را برای سلامت خود و همسرانی که با آنها در خارج از ایالات متحده آمریکا پیمان زناشویی می‌بندند را انجام داده و این اخطار راجدی بگیرند.
وجود بازار زیر زمینی و غیر قابل کنترل سکس در ایران و شیوع خودفروشی دیگر عاملی است که خصوصا سلامت مردان بدون تعهدی که به ایران سفر می‌کنند را تهدید می‌کند.
پزشکان معتقدند استفاده از امکانات پیشگیری کننده از سرایت بیماری‌های مقاربتی خصوصا در رفتارهای جنسی پر خطر می‌تواند تا حدود زیادی از ابتلا و شیوع بیماری ایدز جلوگیری کند.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©