جایزه آکادمی پزشکان ایرانی در آلمان به همایون شجریان تعلق گرفت
به روز شده در      سه شنبه 4 خرداد 1395     -   Tuesday May 24 2016

در صدمین همايش آکادمی پزشکان و دندان‌پزشکان ايرانی در آلمان جایزه جهانی "پورسینا" در دانش پزشکی به پروفسور اردشیر غفرانی اهدا شد. جایزه ادبیات، هنر و فرهنگ این آکادمی نیز به سپیده رئیس سادات و همایون شجریان تعلق گرفت.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

در این برنامه پروفسور عليرضا رنجبر، رئيس آکادمی پزشکان و دندان‌پزشکان ايرانی در آلمان درباره "ارزش پژوهش‌های نوین و نوآوری در پزشکی مولکولی و سلولی" سخنرانی کرد. او همچنین درباره اهمیت و نقش پورسینا در دانش پزشکی جهان سخن گفت.

این آکادمی مهم علمی جایزه جهانی فرهنگ، هنر و ادبیات "آکادمی پزشکان و دندانپزشکان ایرانی در آلمان" در شهر کلن به همایون شجریان موسیقیدان ایرانی و پژوهشگر موسیقی ایران اهدا کرد و از سال ها تلاش او برای توسعه آواز ایرانی قدرشناسی نمود.

در ادامه این برنامه همایون شجریان درباره "علم موسیقی سنتی ایران" صحبت کرد.

در آخرین بخش این همایش نیز سپیده رئیس سادات که جایزه بین‌المللی ادبیات، هنر و فرهنگ آکادمی پزشکان و دندانپزشکان ایرانی در آلمان در شهر کلن را به پاس پژوهش در علم موسیقی ایران دریافت کرده بود،  قطعه کوتاهی از هنر موسیقی ایران را به نمایش گذاشت.

از سال ۲۰۱۱ "آکادمی پزشکان و دندانپزشکان ایرانی در آلمان" تصمیم گرفت علاوه بر جایزه جهانی "پورسینا" در دانش پزشکی، نشان علمی بین‌المللی ادبیات، هنر و فرهنگ را نیز به برترین‌ها در زمینه پژوهش در این زمینه اهدا کند.

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©