هما سرشار برنده جایزه ارزشمند «میراث آمریکایی» شد
به روز شده در      جمعه 7 خرداد 1395     -   Friday May 27 2016

هیئت مدیره شورای وکلای مهاجرت ایالات متحده‌ آمریکا اعلام کرد جایزه ارزشمند «میراث آمریکایی» سال 2016 خود را به دو زن روزنامه نگار اهدا کرده است. «هما سرشار» روزنامه‌نگار سرشناس ایرانی‌آمریکایی و برنده جایزه الیس ایلند و نیز «سونیا نازاریو» روزنامه‌نگار آرژانتینی‌آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر، دریافت کنندگان جایزه ارزشمند «میراث آمریکایی» در سال جاری میلادی هستند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

در وب سایت رسمی شورای مهاجرت به آمریکا (American Immigration Council) در خصوص فعالیت‌های خانم هما سرشار که منجر به اهدای این جایزه به او شده است آمده: «هما سرشار چهره مطبوعاتی برنده جوایز معتبر روزنامه نگاری، نویسنده چهار کتاب و سردبیر جراید متعدد خصوصا با موضوعیت پژوهش‌های زنان  بوده است.» 

این شورا در ادامه افزوده: «ثمره 51 سال حیات حرفه‌ای هما سرشار در مقام یک روزنامه نگار دست کم بیش از 1500 مصاحبه است که برخی از آنها به عنوان اسناد ارزشمند در کتابخانه کنگره ایالات متحده آمریکا نگهدای می‌شوند.»

خانم سرشار فعالیت حرفه‌ای خود را در سال 1964 در ایران و با مجله معروف زن روز آغاز کرد و جزو نخستین نسل از مهاجرانی بود که پس از وقوع انقلاب سال 1979 تن به تبعید خود خواسته داد و در آمریکا ساکن گردید. او در دوران غربت نیز از فعالیت مطبوعاتی دست نکشید و در حوزه‌های گوناگون نوشتاری، شنیداری و دیداری فعالیت‌های رسانه‌ای خود را ادامه داد. مجموعه تلاش‌های اجتماعی و فرهنگی هما سرشار به حوزه رسانه‌ای محدود نبوده و در مشارکت برای توسعه حقوق بشر و رفع تبعیض‌های مذهبی، قومی و جنستی در جامعه جهانی، کوشش‌های چشمگیری داشته‌است.

شورای وکلای مهاجرت آمریکا در سال 1946 تاسیس شده است و با داشتن سیزده‌هزار عضو فعال، یکی از مهمترین نهاد‌های ناظر بر روند توسعه آمریکا از طریق جذب مهاجران به این کشور است. این شورا همه ساله  جایزه ارزشمند «میراث آمریکایی» را به مهاجرانی اهدا می‌کند که فعالیت‌ آنها توانسته، موجب پیشرفت دیگر مهاجران و جامعه میزبان در این کشور را فراهم آورد.

قرار است مراسم اهدای این دوره از جایزه میراث آمریکایی، ده روز پیش از سالروز استقلال آمریکا، با تشریفات رسمی در شهر لاس‌وگاس در ایالت نوادا برگزار گردد.

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©