محمدرضا شجریان مقامات تلویزیون دولتی ایران را متهم به دروغ گویی کرد
به روز شده در      دوشنبه 17 خرداد 1395     -   Monday June 6 2016

محمدرضا شجریان که در شمال کالیفرنیا در حال سپری کردن مراقبت‌های پزشکی دوره شیمی درمانی است، در گفتگو با روزنامه دولتی ایران چاپ تهران گفته: «این ادعا که من اجازه نداده‌ام مناجات ربنا از تلویزیون پخش بشود یک دروغ است.»
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

آقای شجریان در جریان گفتگوی مفصل خود با شاهرخ یوسرکانی که در شماره صبح دوشنبه 17 خرداد 1395 خورشیدی روزنامه ایران در تهران چاپ شده، می‌گوید: «ربنا متعلق به من هم نیست. متعلق به مردم است. جزو زندگی و عواطف مردم است و هیچکس حق ندارد آن را از مردم بگیرد. من که صاحب این اثر هستم و در واقع آن را خلق کردم هم می گویم متعلق به مردم اســت. من ربنا را هرگز از مردم دریغ نکردم. حال اگر اقتضای سیاست اسـت که صدای من را به هیچ صورتی پخش نکنند، خودشان می‌دانند ولی دروغ نگویند که ربنا را من نگذاشته‌ام پخش کنند.»

با توجه به آغاز ماه رمضان در ایران که ازسحرگاه روز سه شنبه آغاز می‌شود بار دیگر موضوع پخش مناجات مشهور ربنا داغ شده است. این مناجات اسلامی با صدای استاد شجریان در سال‌های نخستین پس از وقوع انقلاب 1357 خورشیدی در ایران تولید شد و همه ساله در ایام ماه رمضان پیش از اذان مغرب از رادیو و تلویزیون دولتی ایران پخش می‌شد اما پس از وقایع انتخاباتی سال 1388 و حمایت محمدرضا شجریان از اعتراضات مردمی (جنبش سبز) پخش کلیه آثار وی از رادیو و تلویزیون دولتی ایران ممنوع گردید.

شجریان در طول 7 سال گذشته از برگزاری کنسرت در ایران نیز محروم بوده است. با این حال او گفته خود را مسئول می داند اما سیاسی نیست و افزوده: «برای دل مردمم می‌خوانم» و «اگر شنونده من خوشحال است من هم خوشحالم و موسیقی شاد ارائه می‌کنم. اگر ناراحت است مطابق حال او کار ارائه می‌دهم. من کار اجتماعی انجـم می‌دهم کار سیاسی نمی‌کنم. کار من اجتماعی است و از درد اجتماع می گویم. گاهی به خود اجتماع باید تذکر بدهیم و بگوییم اشتباه می‌کنید. و گاهی دولت دارد در مورد مردم اشتباه می‌کند ما می گوییم که اشتباه نکن و مــردم چیز دیگری می‌خواهند. این کار یک تذکر است، این کار سیاسی نیست. اما اگر مردمی را دور هم جمع کنیم و حزبی تشکیل دهیم؛ وقتی یارگیری می‌کنید و می‌خواهید به قدرتی برسید و یک ایدئولوژی را پیاده کنید این می‌شود کار سیاسی. من نه یارگیری کردم، نه کنفرانس برای عده‌ای گذاشتم که کاری انجام دهیم. اگر این کارها را می‌کردم می‌شد سیاسی. من کاری هم که می‌کنم برای مردمانی است که با هر اعتقادی که دارند زندگی می‌کنند.»

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©