جایزه آزادی برای سال 2016 به امیر حکمتی و سه آمریکایی دیگر تعلق گرفت
به روز شده در      یکشنبه 6 تیر 1395     -   Sunday June 26 2016

هیئت مدیره جایزه آزادی وابسته به وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا می‌گوید امیر حکمتی، آنا تنگ (بازمانده اردوگاه پناهجويان ويتنام شمالی)، آنتوان اسكاليا (قاضی تازه درگذشته ديوان عالی آمريكا) و ايلر بدوس (افسر پليسی که جان يك كودك را از مرگ نجات داد) برندگان جایزه آزادی در سال 2016 میلادی هستند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

روزنامه دیلی هرالد در گزارش خود با توصیف شرایط هر یک چهار برنده جایزه آزادی سال 2016، درباره اقای حکتی می نویسد:

«امير حكمتي در ايالت آريزونا متولد و در ميشيگان پرورش يافت. او كه افسر سابق نيروي دريايي امريكا بود در آگست سال ٢٠١١ براي ديدار از مادبزرگش كه در حال احتضار بود به ايران رفت. پس از چند هفته از ورود او به ايران،  مقامات جمهوري اسلامی او را به اتهام جاسوسي براي ايالات منحده دستگير كردند. او در سال ٢٠١٢ به مرگ محكوم شد، اما در سال ٢٠١٤ در يك محاكمه مجدد به ١٠ سال زندان محكوم گرديد. او مي‌گويد  در مدت بيش از  ٤ سال زندان، دوره‌هاي طولاني در زندان انفرادي و تحت شكنجه‌هاي روحي و جسمي قرار داشته است . اما تجربه حضور در نيروي دريايي امريكا  از سال ٢٠٠١ تا ٢٠٠٥ سبب شد تا بتواند در براير اين شكنجه‌ها مقاومت كند.»

 آقای حکمتی سرانجام در ماه ژانویه 2016 و پس از توافق موسوم به برجام (توافق اتمی با ایران) در قالب یک مبادله آزاد شد و به ایالات متحده آمریکا بازگشت و کاندیدای دریافت جایزه آزادی 2016 گردید.
جایزه آزادی به ابتکار «ویلیام پری» وزیر دفاع وقت ایالات متحده آمریکا در سال 1996 میلادی پایه گذاری شد و از آن زمان تا اکنون با نظارت هیئتی از موسسات پشتیبان گارد نیروهای ذخیره ایالات متحده آمریکا به کسانی اهدا می‌گردد که شجاعت، ازخودگذشتگی، خدمات و عملکردشان برای جامعه انگیزه لازم برای دفاع از ارزش‌های آزادی مندرج در روح قانون اساسی ایالات متحده آمریکا را ایجاد کرده است.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©