پرویز تناولی مجسمه ساز سرشناس ایرانی، ممنوع الخروج شد
به روز شده در      شنبه 12 تیر 1395     -   Saturday July 2 2016

پرویز تناولی می‌گوید در صبح روز شنبه 2 جولای 2016 (12 تیرماه 1395) قصد خروج از ایران داشته که ماموران امنیتی با ضبط پاسپورت او، وی را «تا اطلاع ثانوی» ممنوع الخروج کرده‌اند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

آقای تناولی برای شرکت در مراسم رونمایی از کتاب تازه‌اش در موزه بریتانیا (بریتیش میوزیوم) عازم لندن بود که با ممانعت ماموران امنیتی مواجه شد. کتاب تازه آقای تناولی به زبان انگلیسی و پیرامون زندگی و نقش فرهنگی زنان ایران، به تازگی در لندن منتشر شده است.

پرویز تناولی می‌گوید: پیش از عزیمت به فرودگاه بین المللی تهران موسوم به «فرودگاه امام» اطلاعی از ممنوع الخروجی خود نداشته و در گیت گذرنامه به او گفته‌اند که امکان خروج از کشور را ندارد. او احتمال سیاسی بودن این ممنوع الخروجی را رد کرده و گفته: «من هنرمند هستم، سیاستمدار نیستم.» 

پرویز تناولی که خالق مجسمه معروف هیچ است پیش از این نیز از سوی بخش‌های تندرو در بدنه حکومت ایران مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود و در آخرین مورد شهرداری تهران در آستانه نوروز دو سال پیش مجسمه‌های او را از منزلش در تهران ضبط و به یک انبار وابسته به شهرداری تهران منتقل کرده بودند.

آقای تناولی می‌گوید تا روشن شدن دلیل این ممنوع الخروجی و رفع آن مجبور است در ایران بماند و از طریق مراجع قضایی پیگیر موضوع شود.

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©