کورش صحتی از صدای امریکا کنار گیری کرد
به روز شده در      سه شنبه 12 مرداد 1395     -   Tuesday August 2 2016

منابع خبری می‌گویند کوروش صحتی از صدای امریکا کناره گیری کرده است. این روزنامه‌نگار ایرانی برای نزدیک به یک دهه در این رسانه‌ فارسی زبان فعالیت خبری داشت.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

توضیح ضروری: این خبر اصلاح شده است  که می توانید اصلاحیه این خبر را مطالعه کنید.

پایگاه خبری «امروز‌ نما» اعلام کرد کوروش صحتی پس از 9 سال همکاری قراردادی با بخش فارسی صدای آمریکا از این شبکه تلویزیونی کناره گیری کرده است. 

امروزنما همچنین توضیح داده این دومین باری است که این چهره رسانه‌ای از این مرکز خبری کنار رفته است و افزوده «صحتی ۵ سال پیش نیز، در سال ۱۳۹۰ از صدای آمریکا اخراج شد، که پس از مدت کوتاهی دوباره در این دستگاه آغاز به کار کرد.»

با اینکه پایگاه خبری امرو‌ز نما می‌گوید «در سال های اخیر، و در زمان مدیریت ستاره درخشش بر صدای آمریکا، بسیاری از افراد یا اخراج شده‌اند و یا کار خود را رها کرده‌اند» و همچنین می افزاید: «سیامک دهقان پور، همچنان در صدای آمریکا ممنوع التصویر است.» اما برخی دیگر از کنشگران امور رسانه‌ای معتقدند مدیریت دکتر درخشش در سال‌های اخیر و بهره‌گیری از نیرو‌های تازه نفس توانسته‌است بخش فارسی صدای آمریکا را که تا پیش از آغاز به مدیریت او با بحران ریزش مخاطب روبرو بود، از نو بازسازی کرده و در سیستمی انعطافی و استفاده بهتر از راندمان اجرایی نیروهای فعال زمینه رشد این شبکه مهم خبری را فراهم آورد. 

در همین حال برخی اخبار از کاهش بودجه بخش فارسی صدای آمریکا خبر می‌دهد که می‌تواند برنامه‌های رقابتی مدیریت این شبکه با رقبایی مانند بی‌بی‌سی فارسی را با چالش روبه رو کند.

لازم به یاد آوری است که کوروش صحتی  عضو شورای نویسندگان نشریه هویت و دبیرسرویس سیاسی روزنامه گزارش روز، از موسسان کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی بود که در جریان  قیام دانشجویی ۱۸ تیر ۱۳۷۸ در پی حمله نیروهای حکومتی به کوی دانشگاه تهران بازداشت شد.  آقای صحتی سال ۱۳۸۳ و پس از تحمل چند دوره زندان از ایران خارج شد و برای نخستین بار در سال ۱۳۸۶ در بخش فارسی صدای آمریکا مشغول به کار گردید.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©