کوروش صحتی: از صدای آمریکا اخراج نشدم، استعفا دادم
به روز شده در      پنجشنبه 14 مرداد 1395     -   Thursday August 4 2016

کورش صحتی روزنامه نگار و کوشنده سیاسی که در روزهای گذشته اخباری در خصوص جدایی او از صدای امریکا منتشر شده بود، در گفتگویی با دفتر سردبیری خبرگزاری ایرانشهر گفت: «از صدای آمریکا اخراج نشده ام، بلکه استعفا دادم.»
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

آقای صحتی می گوید که در روز 2 آگوست 2016 و پس از 9 سال همکاری پیوسته با بخش فارسی صدای آمریکا، استعفای خود را به مدیران این شبکه خبری وابسته به دولت فدرال ایالات متحده تقدیم کرده است و اخباری که برخی منابع پیرامون اخراج وی منتشر کرده اند صحت ندارد.

وی با اشاره به آنچه با عنوان یادداشتی خطاب به دوستان در فیسبوک منتشر کرده است گفت در آن نوشته کوتاه هم متذکر شدم که «پس از ۹ سال همکاری با بخش فارسی صدای آمریکا امروز استعفا دادم. در حال حاضر تمرکزم بر تکمیل تحصیلات دانشگاهی و دانش اندوزی است و در پی فرصتها و موقعیت هایی جدید برای خدمت به ایران عزیز.»

وی در بخش دیگری از اعلامیه انتشار خبر استعفای خود نوشته است: «قدردان همکارانی هستم که در این مدت در روزهای تلخ و شیرین کنارم بودند. و از همه مهمتر مخاطبان گرامی به خصوص کسانی که به فردای بهتر میهن می اندیشند و در راه آزادی ایران زمین تلاش می کنند. برای فعالان مدنی، دانشجویی، حقوق بشر و خانواده های مظلوم زندانیان سیاسی که در طول این مدت بخش عمده گزارش هایم در ارتباط با انعکاس فعالیت های آنها بود بهترین آرزوها را دارم. اگر در مواردی نتوانستم آنطور که شایسته است صدای بی صدایان و ستمدیدگان میهن باشم از عزیزان عذرخواهی می کنم.»

لازم به یاد آوری است که کوروش صحتی  عضو شورای نویسندگان نشریه هویت و دبیرسرویس سیاسی روزنامه گزارش روز، از موسسان کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی بود که در جریان  قیام دانشجویی ۱۸ تیر ۱۳۷۸ در پی حمله نیروهای حکومتی به کوی دانشگاه تهران بازداشت شد.  آقای صحتی سال ۱۳۸۳ و پس از تحمل چند دوره زندان از ایران خارج شد و برای نخستین بار در سال ۱۳۸۶ در بخش فارسی صدای آمریکا مشغول به کار گردید.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©