دبیر اجرایی شورای ملی برای استرداد به جمهوری اسلامی در ایتالیا بازداشت شد
به روز شده در      دوشنبه 18 مرداد 1395     -   Monday August 8 2016

دبیرخانه شورای ملی ایران از بازداشت یاشار پارسا، دبیر اجرایی شورای ملی ایران و از یاران شاهزاده رضا پهلوی در ایتالیا خبر داد. این بازداشت با درخواست دستگاه قضایی جمهوری اسلامی و به وسیله پلیس امنیت ایتالیا انجام شده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

به گفته مسئولان دفتر سیاسی شورای ملی ایران، آقای پارسا که پس از رویدادهای انتخاباتی سال 1388 خورشیدی در کشور انگلستان تقاضای پناهندگی داده و اخیرا با اسناد مسافرتی ویژه پناهندگان در انگلستان به ایتالیا سفر کرده بود، تنها ساعاتی پس از ورود به خاک ایتالیا در محل سکونت خود به وسیله پلیس امنیت این کشور دستگیر شده است. مقامات بازداشت کننده آقای پارسا دلیل بازداشت وی را درخواست رسمی پلیس ایران از طریق پلیس بین الملل برای استرداد آقای مهدی خسروی (نام شناسنامه ای یاشار پارسا) جهت معرفی به دستگاه قضایی جمهوری اسلامی عنوان کرده اند.

دستگیری دبیر اجرایی شورای ملی ایران در حالی با برنامه ریزی قبلی انجام شده است که به گفته نازیلا گلستان عضو دفتر سیاسی شورای ملی، این بازداشت می توانست به انتقال او در سکوت خبری به ایران و احتمالا اعدام آقای پارسا بیانجامد.

نازیلا گلستان در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری ایرانشهر گفت:

«شورای ملی و خانواده آقای پارسا کاملا اتفاقی و به دلیل سر رسیدن یکی از دوستانش (آقای دکتر نوید فاضل) در محل بازداشت آقای پارسا از موضوع مطلع شد و این شاهد با پیگیری و دنبال کردن بازداشت کنندگان آقای پارسا موفق به کشف توطئه صورت گرفته گردید.»

این عضو دفتر سیاسی شورای ملی در ادامه افزود: «دبیرخانه شورای ملی ایران بلافاصله پس از اطلاع از این بازداشت و با توجه به حساسیت موضوع زمینه ارتباط بین شاهزاده رضا پهلوی ریاست شورای ملی ایران با دفتر نخست وزیری ایتالیا را فراهم آورد تا از استرداد آقای پارسا جلوگیری شود.»

احضاریه پلیس بین الملل برای بازداشت یاشار پارسا (مهدی خسروی) بدون اشاره به فعالیت های سیاسی وی در مقام دبیر اجرایی شورای ملی ایران برای انتخابات آزاد صادر شده است. با این حال این تلقی که صادر کنندگان این احضاریه از فعالیت های سیاسی آقای پارسا بی خبر باشند، ساده لوحانه به نظر می رسد.

رضا پیرزاده رییس دفتر شاهزاده رضا پهلوی ساعاتی پس از انتشار خبر بازداشت دبیر اجرایی شورای ملی ایران به رسانه افق ایران گفته بود پیگیری مستمر شاهزاده رضا پهلوی از نخست وزیری و وزارت خارجه ایتالیا خطر استرداد آقای پارسا را منتفی کرده است اما وی همچنان در بازداشت به سر می برد.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©