ونیز از امیر نادری تقدیر می‌کند
به روز شده در      چهارشنبه 10 شهریور 1395     -   Wednesday August 31 2016

جشنواره سینمایی ونیز از قدیمی ترین رویدادهای هنری در اروپا در هفتاد و سومین دوره برگزاری خود سهم پررنگی به ایرانیان داده و قرار است در این جشنواره علاوه بر اکران ساخته‌هایی از ایرانیان و نیز گرامی‌داشت عباس کیارستمی، از امیر نادری کارگردان سرشناس ایرانی‌آمریکایی به پاس یک عمر فعالیت هنری قدردانی شود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

هفتاد و سومین جشنواره سینمایی ونیز در حالی از چهارشنبه سی و یکم آگوست 2016 (10 شهریور) در جزیره لیدوی آن شهر آغاز به کار کرد که سه سینماگر ایرانی تبار که در خارج از ایران زندگی می‌کنند هم در جشنواره امسال حاضر هستند.

فیلم گروه بد، به کارگردانی "آنا لیلی امیرپور" کارگردان جوان ساکن لس آنجلس در بخش اصلی شرکت دارد و برای دریافت شیر طلایی رقابت می کند. این فیلم عاشقانه، حادثه ای و ترسناک، داستان اهالی شهر کوچکی در ایالت تگزاس است که آدمخوار هستند. در "گروه بد" شاهد هنرنمایی بازیگرانی مشهوری چون "جیسون موما"، "جیم کری"، "کیانو ریوز"، "جیوانی ریبیسی" و "دیوید لونا" هستیم. این دومین فیلم بلند آنا لیلی امیر پور است و اکرانش در بخش رقابتی جشنواره موفقیت بزرگی برای این هنرمند ایرانی تبار محسوب می شود.

در همین حال فیلم جدید امیر نادری فیلمساز ساکن آمریکا با عنوان "مونته" یا "کوهستان" در بخش خارج از مسابقه، اکران می شود. بر اساس برنامه اعلام شده، "شبهای زاینده رود" به کارگردانی "محسن مخملباف"، فیلم افتتاحیه بخش سینمای کلاسیک خواهد بود. جشنواره ونیز امسال در برنامه ویژه ای از عباس کیارستمی سینماگر فقید ایرانی هم تقدیر می کند و در این مراسم، احمد کیارستمی پسر او هم حضور خواهد داشت.

سینماگران ایرانی داخل ایران نیز حضور چشمگیری در جشنواره امسال دارند و آثار آنها در بخش های مختلفی به نمایش در میاد. "طبل" به کارگردانی "کیوان کریمی" در بخش هفته منتقدان اکران می شود، این اولین فیلم بلند این کارگردان جوان است. در بخش افق ها، فیلم "مالاریا" ساخته پرویز شهبازی به نمایش در میاد، این نخستین اکران جهانی فیلم است.

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©