رسانه‌های آمریکایی: سو استفاده میلیونر ایرانی از کمک هزینه دولتی تهیه غذا
به روز شده در      جمعه 19 شهریور 1395     -   Friday September 9 2016

رسانه‌های محلی در ایالت اوهایو از سو استفاده یک تاجر میلیونر ایرانی و تقلب او برای دریافت کمک هزینه دولتی خرید غذا خبر می‌دهند. علی پاسکال محوی متهم است که با تقلب در اعلام میزان درآمد خود از کمک ماهیانه مربوط به افراد کم درآمد سال‌ها استفاده کرده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

آقای محوی که 65 سال دارد فرزند ابوالفتح محوی از شاهزادگان قجری و پدر صنایع هلی‌کوپتر سازی ایران است که در دوران محمدرضا شاه پهلوی واسطه چند مورد معاملات اسلحه بین دولت ایران و صنایع تسلیحاتی آمریکا بود.

پلیس اوهایو گفته در بازرسی از محل اقامت آقای علی پاسکال محوی در شهر سنت لویسیا در ایالت اوهایو که ملکی میلیون دلاری است اسناد مالیکت املاکی با ارزش بالغ بر 110 میلیون دلار و همچنین هزاران دلار وجه نقد یافته است. این در حالی است که این میلیونر ایرانی تبار دست کم در 2 سال گذشته با تقلب در اعلام میزان درآمد و دارایی خود همواره از کمک هزینه دولتی برای تهیه غذا (فوود استمپ) استفاده کرده است.

مقامات ایالتی می‌گویند او همچنین مالک یک قایق تفریحی و هواپیمای اختصاصی است.

دادستان اوهایو که حکم قضایی لازم برای بازرسی از خانه این فرد را صادر کرده به روزنامه‌نگاران گفته: «این بسیار ظالمانه است که فردی که در خانه‌ای میلیون دلاری زندگی می‌کند، اصطبل نگهداری از اسب‌های اصیل دارد و ماشین‌های لوکس اروپایی می‌راند، از کمک‌های دولتی استفاده کند.»

آقای محوی دست کم متهم است بارها کمک هزینه 300 دلار در ماه برای تهیه غذا دریافت کرده و همچنین هزاران دلار هزینه‌های درمانی همسر و فرزندانش را به عهده دولت گذاشته است. در صورت اثبات تقلب ممکن است اداره مالیات ایالات متحده نیز بر علیه وی شکواییه ای صادر کند.

آقای محوی اتهامات علیه خود را به شدت رد کرده و گفته این درست است که او یک شاهزاده و از خانواده‌ای سلطنتی در گذشته ایران است ولی سال‌هاست در آمریکا زندگی می‌کند و مطابق با قوانین محل اقامتش از خدمات دولتی به افراد کم بضاعت استفاده کرده است. او می‌گوید میلیونر نیست و آنچه به عنوان اسناد دارایی او مطرح شده فقط املاکی است که برای او ایجاد درآمد نمی‌کند.

این جنجال از وقتی آغار شد که در ماه فوریه گذشته واریز مبلغ کمک هزینه غذا به حساب آقای محوی قطع شد و او به این قطع واریز اعتراض کرد. در نتیجه این اعتراض و بررسی وضعیت وی مشخص شد او میلیونر بوده و تا کنون به ناحق کمک هزینه دریافت کرده است.

این درحالی است که بر اساس اسناد حساب‌های بانکی خانواده محوی ماهانه بالغ بر 8500 دلار درآمد داشته و همچنین از کمک‌های خیریه یک کلیسای محلی نیز استفاده می‌کرده است.

سو استفاده برخی خانواده‌های ایرانی در آمریکا از خدمات و حمایت‌های دولتی ویژه برای افراد کم درآمد موضوعی جدی است که بارها باعث شده تا کوشندگان اجتماعی ایرانی‌تبار به سودجویان در مورد ادامه این روند هشدار دهند. این کوشندگان اجتماعی معتقدند برخی سو استفاده‌های ناشی از خساست و سودجویی ایرانیان آمریکا در استفاده از قوانین حمایتی در آمریکا، شرایط را برای دیگر هموطنانی که به حقیقت نیازمند کمک هستند سخت و سخت‌تر کرده است.

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©