کاشت یک درخت گیلاس در دانشگاه مریلند آمریکا به یاد عباس کیارستمی
به روز شده در      دوشنبه 5 مهر 1395     -   Monday September 26 2016

دانشگاه مریلند در آمریکا روز یکشنبه 26 سپتامبر 2016 طی مراسمی با کاشت یک درخت گیلاس در محوطه اصلی این دانشگاه یاد عباس کیارستمی، سینماگر برجسته ایرانی را گرامی داشت.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

در این مراسم که با حمایت موسسه مطالعاتی روشن و همکاری مرکز ایرانشناسی دانشگاه مریلند به سرپرستی دکتر فاطمه کشاورز برگزار شد علاوه بر تنی چند از دوستان نزدیک آقای کیارستمی از جمله دکتر بهمن مقصودلو، فرزند او احمد کیارستمی نیز شرکت داشت و گفت تجلیل از خالق طعم گیلاس با غرس یک درخت گیلاس نشانه ای از ماندگاری آثار عباس کیارستمی است. این درخت نمادی است از زیستن و ادامه حیات جریان هنری کیارستمی.

بهمن مقصودلو که در حاشیه این مراسم در محوطه دانشگاه مریلند با خبرنگاران سخن می گفت نیز ضمن تایید تلویحی لغو مراسم گرامیداشت چهلم آقای کیارستمی در ایران با فشار نهادهای امنیتی، گفت رمز جاودانگی آثار کیارستمی در حفظ پیوندهای او با وطنش نهفته است که در آن سرزمین علی الرغم همه مشکلات ماند و چنان رشد کرد که همه شاهدیم.

دانشگاه مریلند می‌گوید قصد دارد یک کرسی خاص سینمای ایران در این دانشگاه تاسیس کند و آن را به افتخار این فیلمساز فقید به نام عباس کیارستمی نامگذاری کند. با این حال دکتر کشاورز می گوید این مهم با حمایت برنامه مطالعاتی سینمای ایران در دانشگاه مریلند در حال پیگیری است و در هفته های آینده اخبار موثق تری در این مورد منتشر خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©