درخواست جامعه ایرانیان آمریکا: رییس جمهوری افشای دارایی‌ رهبران ایران را وتو نکند
به روز شده در      جمعه 9 مهر 1395     -   Friday September 30 2016

گروهی از کوشندگان سیاسی ایرانی‌آمریکایی با راه انداختن یک کارزار در مرکز درخواست‌های عمومی کاخ سفید، از سوی امضا کنندگان این کارزار از پرزیدنت اوباما خواسته‌اند، تهدید خود مبنی بر وتوی احتمالی طرح کنگره برای افشای دارایی‌های رهبران جمهوری اسلامی را عملی نکند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

وب سایت WE THE PEOPLE  که زیر نظر کاخ سفید به جهت طرح درخواست‌های مردمی از رییس جمهور ایالات متحده آمریکا فعالیت می‌کند، با رونمایی از کارزاری تحت عنوان «مردم ایران حق دارند بدانند» از رییس جمهور اوباما خواسته تا در صورت اخذ 100 هزار امضا از سوی پشتیبانان طزح کانگرس‌من «Bruce Poliquin» نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا که نویسنده طرح مقدماتی الزام وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا برای کشف و افشای دارایی‌های مقامات ارشد جمهوری اسلامی است، از وتوی این طرح خودداری کند.

کمیته امور مالی مجلس نمایندگان آمریکا در این طرح  خواهان یافتن حساب‌های پولی احتمالی حدود ۸۰ نفر از رهبران ارشد ایران از جمله علی خامنه‌ای، حسن روحانی، قاسم سلیمانی  و دیگر مقامات ارشد سپاه پاسداران در بانک‌های آمریکایی و یا دیگر بانک‌های خارجی هستند. این طرح همچنین می‌خواهد که وزارت خزانه داری آمریکا نتیجه تحقیقات خود در این‌باره را به زبان‌های انگلیسی، فارسی، عربی و آذری در اینترنت منتشر کند.

کاخ سفید پیشتر رسما تهدید کرد طرح H.R. ۵۴۶۱ «قانون شفافیت دارایی‌های رهبران ایران» را در صورتی که به تصویب نهایی کنگره برسد، وتو خواهد کرد. کاخ سفید در بیانیه خود گفته بود که اگر رئیس جمهوری با این مصوبه روبرو شود مشاورانش به او توصیه خواهند کرد که آن را وتو کند.

کاخ سفید می‌گوید طرح کنگره به جای آنکه باعث جلوگیری از پول‌شویی و تامین مالی فعالیت‌های تروریستی شود، باعث می‌شود افرادی که در چنین اموری فعالیت دارند کمتر شفافیت مالی داشته باشند و همچنین عامل بازدارنده‌ای برای شفاف شدن بخش بانکی ایران خواهد بود.
به گفته کاخ سفید، طرح کنگره بر قابلیت آمریکا برای استفاده از این ابزار تاثیر منفی می گذارد و اهدافی که خود طرح به دنبال آن است را تضعیف می کند و حتی ممکن است توانایی آمریکا را از اطمینان یافتن از اینکه برنامه هسته‌ای ایران صرفا صلح آمیز باقی خواهد ماند، به خطر بیاندازد.
دولت فعلی آمریکا به انتقال میلیون دلار پول نقد خارج از ضوابط معمول اداری و بدون اطلاع کنگره به ایران برای آزادی چند زندانی متهم است.
کارزار «مردم ایران حق دارند بدانند» به جمع آوری یکصدهزار امضا تا پایان وقت اداری 23 اکتبر 2016 برای طرح در اتاق بیضی کاخ سفید نیاز دارد.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©