39 مقام عالی رتبه حکومت ایران گرین‌کارت آمریکا دارند
به روز شده در      چهارشنبه 14 مهر 1395     -   Wednesday October 5 2016

از میان مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ۳۹ مقام دارای «تابعیت مضاعف» و «گرین‌کارت» آمریکا هستند، این جمله‌ای است که یکی از نمایندگان مجلس ایران به نقل از وزیر اطلاعات این حکومت گفته است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
حسین نقوی نماینده مجلس اعلام کرد که وزیر اطلاعات، این آمار را در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه کرده است.
آقای علوی عصر روز 4 اکتبر با تعدادی از معاونان خود در جلسه‌ای با عنوان «بررسی تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد» که در کمیسیون امنیت ملی مجلس برگزار شده بود شرکت کرده و توضیحاتی در این ‌باره به اعضای کمیسیون داد.
 وزیر اطلاعات در این جلسه از بررسی پرونده ۷۹ مقام ارشد حکومت خبر داده که نتیجه آن مشخص شدن تابعیت «دوگانه» ۳۹ نفر از آنها بوده است.
به گفته این نماینده مجلس، آقای علوی در این جلسه همچنین اعلام کرد که وزارت اطلاعات صلاحیت این ۳۹ نفر را رد کرده و در این زمینه «با هیچ کس تعارف» نداشته است. اما مشخص نیست صلاحیت این افراد برای چه منظوری رد شده است.
به نقل از وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی اعلام شده که به مسئولانی که دارای «گریت کارت آمریکا» هستند «گفته می‌شود بین مسئولیت در کشور و گرین‌کارت آمریکا یکی را انتخاب کنند.»
با اینکه به اسم و مشخصات این افراد اشاره ای نشده‌است اما پیشتر در خصوص گرین‌کارت برخی اعضای دولت صحبت‌هایی مطرح شده بود.
همچنین مشخص نیست این تحقیقات شامل مقاماتی که فرزندانشان در آمریکا هستند هم شده است یا نه و نیز آیا این مقامات تنها در دولت مشغول هستند یا در دیگر دستگاه‌های حکومتی از جمله قوه قضاییه و مجلس هم رصد شده‌اند.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©