تدفین روزنامه نگار ایرانی فرانسوی در کاخ مشاهیر
به روز شده در      دوشنبه 26 مهر 1395     -   Monday October 17 2016

یک هفته پس از درگذشت صفا حائری خبرنگار و نویسنده ایرانی فرانسوی ساکن فرانسه، اداره مشاهیر و فرهنگ فرانسه می گوید مراسم تدفین او اگرچه با تاخیر اما در کاخ مشاهیر فرانسه انجام خواهد شد. صفا حائری 9 اکتبر 2016 در جنوب فرانسه درگذشته بود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

یک مقام مسئول در اداره مشاهیر و فرهنگ فرانسه گفته درخواست تدفین این روزنامه نگار ایرانی فرانسوی اگرچه دیرتر از موعد معمول اما به دلیل تلاش های انجام شده از سوی او در خلال سال های 1963 تا 1979 به عنوان خبرنگار فرانس پرس تحویل این اداره شده است.

شادروان صفا حائری در سال‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ از رویدادهای بزرگ جهان برای نشریات ایرانی و خارجی به ویژه رسانه‌های فرانسوی خبر و گزارش تهیه می‌کرد که جنگ ویتنام، درگیری‌های اعراب و اسرائیل، گردهمایی‌های سران در کنفرانس‌های پر اهمیت بین‌المللی و وقایع مربوط به انقلاب ایران از آن جمله‌اند.

شادروان حائری بعد از انقلاب نیز برای روزنامه کیهان چاپ لندن و روزنامه نیمروز خبر و مطلب می‌نوشت. وی پس از چند سال وب‌سایت :ایران پرس سرویس» را بنیان گذاشت که خیلی زود به عنوان یک منبع قابل اطمینان و خواندنی اخبار مربوط به ایران جای خود را در بین ایرانیان داخل و خارج باز کرد.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©