پنج ایرانی دارای تابعیت دوگانه هرکدام به ۱۰ سال زندان محکوم شدند
به روز شده در      سه شنبه 27 مهر 1395     -   Tuesday October 18 2016

آقایان محمدباقر و سیامک نمازی، فرهاد عبدصالح، کامران قادری و علیرضا امیدوار، پنج شهروند ایرانی آمریکایی که در ایران در بازداشت بودند با اتهامات امنیتی از جمله جاسوسی و همکاری با دولت آمریکا به تحمل هر یک 10 سال زندان محکوم شده‌اند. این در حالی است که دولت ایران خواستار بازگشت ایرانیان خارج نشین به کشور شده بود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

در حالی که محمدباقر و سیامک نمازی، شهروندان ایرانی آمریکایی، از سوی دادگاه انقلاب هرکدام به ۱۰ سال حبس محکوم شده‌اند. دادستان تهران در گفتگو با خبرگزاری‌های داخلی ایران، از صدور احکام ۱۰ سال زندان برای سه ایرانی دیگر با تابعیت دوگانه خبر داده است و گفته محکومیت سه نفر دیگر به نام‌های «فرهاد عبدصالح»، «کامران قادری» و «علیرضا امیدوار» به اتهام «جاسوسی و همکاری با دولت آمریکا»  است و هر یک از این متهمان به ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

لازم به یادآوری است که این بازداشت ها همزمان با سه سال تبلیغات دولت حسن روحانی برای دعوت از ایرانیان خارج از ایران برای بازگشت به ایران و سرمایه گذاری در این کشور همراه بوده است.

جمهوری اسلامی دی ماه پارسال پذیرفت که چهار شهروند ایرانی- آمریکایی را آزاد کند و واشینگتن نیز در مقابل، ۴۰۰ میلیون دلار پول نقد که می‌گوید ناشی از فسخ یک قرارداد نظامی در زمان شاه بوده است همراه با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار سود به جمهوری اسلامی پرداخت کرد. این پرداخت که با تاخیری چند ماه افشا شد از سوی بسیاری منتقدان دولت اوباما در آمریکا باج به رهبر ایران تبقی شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از تحلیلگران و خانواده‌های بازداشت شدگان نوشته است که صدور احکام جدید برای ایرانی‌های با تابعیت دوگانه این احتمال را قوت بخشیده که تهران به دنبال یک معامله جدید با آمریکا است. معامله ای که هدفش تاثیر بر تصمیم جانشین اقای اوباما در مواجهه با پرونده توافق هسته‌ای با ایران است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©