شکایت سه ایرانی آمریکایی از پتکو به دلیل برخورد نژاد پرستانه
به روز شده در      چهارشنبه 28 مهر 1395     -   Wednesday October 19 2016

پرونده شکایت سه شهروند ایرانی‌آمریکایی از کمپانی پتکو پس از 14 ماه به نتیجه رسیده است. این ایرانی‌تباران شکایت کرده بودند که شرکت مذکور از فروش ماهی قرمز (گلدفیش) در ایام نوروز به آنها خودداری کرده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
سام و سمیرا مجابی و تالین سرداربگیانس، در آگوست 2015 شکایتی را در برابر رفتار تبعیض‌آمیز کمپانی فروش حیوانات خانگی پتکو، تنظیم و به دادگاه فرستادند.
مجابی‌ها در مارس 2015 با مراجعه به فروشگاه حیوانات خانگی پتکو در شهر کاماریلو (غرب لس‌آنجلس)، درخواست خرید ماهی قرمز (Goldfish) برای جشن نوروز داشتند اما پتکو به دلیل تصوری غلط مبنی بر اینکه ایرانیان در طول جشن نوروز ماهی‌های قرمز را می‌کشند، از فروش آن خودداری کرده بود. تالین سرداربگیانس نیز با مراجعه به فروشگاه پتکو، شعبه ون نایز، در همان بازه زمانی به همین مشکل برخورده بود و فروشگاه مذکور از فروش ماهی قرمز به وی امتناع کرده بود.
وکلای شاکیان این رفتار را مشابه عدم فروختن جنس یا فروش به قیمت بالاتر به افراد رنگین پوست، آفریقایی‌تباران و زنان و از مصادیق تبعیض نژادی دانسته بودند.
در دادخواست این ایرانیان آمده است که پتکو از مشتریانش پرسیده که آیا آنها ایرانی هستند و اگر باشند، گلدفیش به آنان فروخته نخواهد شد. همچنین شرکت پتکو و مدیرانش بصورت غیر رسمی به کارکنان و فروشندگان‌شان توصیه کرده‌اند که از فروش ماهی قرمز به ایرانیان خودداری کنند.  
در طرف مقابل کالین اوبراین معاون کمپانی PETA که مالک فروشگاه‌های زنجیره‌ای پتکو است نیز با دفاع از عدم فروش ماهی قرمز در ایام نوروز به ایرانیان، گفته بود: «ماهی نیازمند نگهداری ویژه است. اغلب مردم با پایان مراسم‌شان، ماهی‌های قرمز را به چاه توالت می‌ریزند و باعث مرگ آنها و آسیب به محیط زیست می‌شوند.»
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©