شاهنشاهی پارس بر روی جلد مجله نشنال جئوگرافیک
به روز شده در      جمعه 14 آبان 1395     -   Friday November 4 2016

مجله دوماهانه تاریخ نشنال جئوگرافیک در شماره جدید خود (سپتامبر- اکتبر 2016) به تاریخچه امپراتوری پارس (هخامنشیان) پرداخته و برای روی جلد این مجله عنوان «پارس ابرقدرت اصیل» انتخاب کرده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

 در این شماره مجله تاریخ نشنال جئوگرافیک که از تصاویر زیبا و منحصربفردی از آثار تخت جمشید استفاده شده، در ابتدای مطلبی با تیتر «سپیده‌دم پارس، آغاز عصر امپراتوری‌ها» می‌خوانیم: تحت فرمانروایی کوروش دوم، شاهنشاهی پارس نخستین ابرقدرت جهان شکل گرفت که گستره آن از اروپا تا هندوستان بود و پهنه‌ای از زبان‌ها، فرهنگ‌ها و ادیان گوناگون را تشکیل می‌داد. این امپراتوری فقط دو قرن طول کشید اما میراثی قابل توجه از خود برجای گذاشت.

در ادامه، تاریخچه ظهور و سقوط هخامنشیان به صورت تقویم وقایع‌نگاری از اتحاد دو شاهنشاهی ماد و پارس و تشکیل امپراتوری پارس تا حمله اسکندر مقدونی به رشته تحریر در آمده است. در این شماره نشنال جئوگرافیک، بخش‌های خواندنی و مطالبی درباره نقشه توسعه شاهنشاهی پارس و آثار به جای مانده از آن در مناطق مختلف آسیا، اروپا و شمال آفریقا، فتح بابل توسط کوروش کبیر و اعلام نخستین منشور آزادی بشریت توسط شاه بزرگ پارس که یهودیان در بند بابلیان را آزاد کرد و خلاصه‌ای از وقایع دیگر دو قرن ابرقدرتی پارسیان، مطالعه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©