دادگاه فدرال دلال نظامی ایرانی را گناهکار شناخت
به روز شده در      سه شنبه 2 آذر 1395     -   Tuesday November 22 2016

یک مرد ایرانی‌آمریکایی روز سه شنبه 22 نوامبر 2016 در نیویورک در ارتباط با اتهام تلاش برای کمک به خریداری موشک های زمین به هوا و قطعات هواپیما برای دولت ایران در تخطی از تحریم های آمریکا گناهکار شناخته شده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

رضا اولنگیان، ۵۶ ساله، در هر چهار مورد اتهام از جمله تلاش برای کسب و انتقال موشک های ضدهوایی در دادگاهی در منهتن نیویورک گناهکار شناخته شد.

او با مجازات اجباری حداقل ۲۵ سال زندان و حداثر حبس ابد روبروست که قرار است روز ۱۳ مارس اعلام شود.

لی گینزبرگ وکیل آقای اولنگیان گفت که این حکم "خیلی مایوس کننده است و ما قصد داریم تجدید نظر بخواهیم."

بنابه این گزارش آقای اولنگیان که در سال ۱۹۹۹ شهروند آمریکا شد در اکتبر ۲۰۱۲ در استونی دستگیر و به آمریکا مسترد شد که پس از یک عملیات مخفی سازمان مبارزه با مواد مخدر آمریکا بود.

دادستانی گفت که آقای اولنگیان در سال ۲۰۱۲ در اوکراین با یک خبرچین سازمان مبارزه با مواد مخدر که خود را یک دلال اهل روسیه برای خریداری موشک های زمین به هوا و اجزای هواپیماهای نظامی جا زده بود دیدار کرد.

گفته می شود که محاوره ها و ایمیل هایی که او در آنها از طرح هایش برای خریداری موشک ها و قطعات هواپیما برای قاچاق به ایران از طریق افغانستان یا سایر کشورهای همسایه صحبت می کند ضبط شده است.

دادستان ها می گویند که اولنگیان برای خرید ۱۰ موشک و ده ها قطعه هواپیما مذاکره کرد و در یک کنفرانس ویدئویی با آن خبرچین گفت که نهایتا قصد خریداری ۲۰۰ موشک را دارد.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©