تایید عفونت خونی شدید پناهجوی ایرانی،
به روز شده در      دوشنبه 8 آذر 1395     -   Monday November 28 2016

حمید کهزایی (معروف به خزایی) پناهجوی 24 ساله ایرانی که در اوایل سپتامبر 2014 بر اثر عفونت خونی و مرگ مغزی فوت کرد، در زمان مداوای زخم پایش در مرکز درمانی اردوگاه پناهجویان جزیره مانوس (واقع در شمال گینه نو پاپوا) به سپسیس یا عفونت حاد خونی باکتریایی مبتلا شده بود. حمید کهزایی در بیمارستان Mater بریسبین استرالیا درگذشت.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

به گزارش ساندی مورنینگ هرالد، بر اساس تحقیقات بعمل آمده توسط پزشکی قانونی بریسبین، حمید کهزایی روز 23 اوت 2014 بدلیل بالا بودن شدت تب، در درمانگاه جزیره مانوس پذیرفته شده و بدلیل نامناسب بودن وضعیت درمانی و تشخیص نادرست تیم درمانی به بیمارستان «پورت مورسبی» در گینه نو پاپوا منتقل شده است و سپس با وخیم‌تر شدن عفونت خونی وی، به بیمارستان Mater بریسبین استرالیا اعزام می‌شود و در نهایت بدلیل بی‌فایده بودن و تاخیر در فرآیندهای درمانی، بیمار فوت می‌کند.

در گزارش تحقیق پزشکی قانونی آمده که آقای کهزایی پس از تورم زخم پایش، بدلیل عفونت دچار تب شدید می‌شود و نادیده گرفتن نشانه‌های سپسیس (عفونت باکتریایی خونی) و دیر رساندن ایشان به مرکز فوریت‌های پزشکی پیشرفته‌تر باعث این فاجعه انسانی شده است.

پزشکی قانونی دادگاه بریسبین دلیل مرگ حمید کهزایی را بی‌کفایتی و نامناسب بودن خدمات پزشکی ارایه شده به بیمار اعلام کرده است. تحقیقات بیشتر در این زمینه کماکان ادامه دارد.

           

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©