دادگاه کنیا دو کنسول سفارت ایران را به اتهام جاسوسی مجرم شناخت
به روز شده در      پنجشنبه 11 آذر 1395     -   Thursday December 1 2016

دو دیپلمات جمهوری اسلامی ایران بدلیل تهیه کلیپ‌های ویدیویی از ساختمان سفارت اسراییل در کشور کنیا توسط دادگاهی در شهر نایروبی، متهم شدند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

 به گزارش نایروبی‌نیوز، «سید نصرالله ابراهیمی» و «عبدالحسین قلی‌صفایی» در تاریخ 29 نوامبر 2016 در حال تصویربرداری غیرقانونی از ساختمان و تاسیسات سفارت اسراییل در خیابان بیشاپس شهر نایروبی، پایتخت کنیا دستگیر شدند.

این دو دیپلمات جمهوری اسلامی در حالی مرتکب این جرم شده‌اند که پیش از این با دو ایرانی دیگر که در زندان «Kamiti» کنیا به جرم فعالیت‌های تروریستی به حبس ابد محکوم شده‌اند، دیدار کرده بودند.

به باور مقامات قضایی کنیایی، متهمان برای برنامه‌ریزی فعالیت تروریستی، اقدام به تصویربرداری با دوربین موبایل‌هایشان کرده‌اند. تصاویر گرفته شده با موبایل این دیپلمات‌ها نشان می‌دهد که آنها همه مسیر زندان کمیتی تا محل سفارت اسراییل را عکسبرداری کرده‌اند تا اینکه توسط پلیس کنیا متوقف و دستگیر می‌شوند.

همچنین «موسس کیاه اممبوگا» راننده خودروی دیپلماتیک سفارت جمهوری اسلامی که با متهمین همکاری داشته است نیز به اتهام معاونت در جرم تروریستی توسط دادگاه متهم شده است.

بدنبال این حادثه، مقامات دادستانی و پلیس با اظهار نگرانی درباره بازفعال شدن اقدامات تروریستی در کنیا، در این مورد هشدارهایی را منتشر کرده‌اند.    

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©