قاضی پرند عزیزی در دادگاه بین المللی حکمیت ورزش
به روز شده در      چهارشنبه 24 آذر 1395     -   Wednesday December 14 2016

دبیر کل دادگاه حکمیت ورزش(CAS) طی بیانیه‌ای اعلام کرد خانم پرند عزیزی وکیل ایرانی تبار ساکن اروپا را به عنوان یکی از داوران دادگاه بین المللی حکمیت ورزش انتخاب کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
این برای نخستین بار است که یک زن ایرانی به عنوان یکی از داوران دادگاه حکمیت ورزش(CAS) انتخاب می‌شود.
خانم عزیزی فارغ التحصیل دانشگاه حقوق مالزی است و پیشتر به عنوان نماینده یک سازمان حقوقی وابسته به دولت مالزی در اروپا مشغول به فعالیت بوده است. او در سابقه کاری خود کارآموزی وکالت در ایران را نیز داراست.
دادگاه بین المللی حکمیت ورزش (CAS) دادگاهی است برای حکمیت در رشته‌های مختلف ورزش جهان که مقر آن در لوزان سوئیس بوده و به اختلافات ورزشی رسیدگی می‌کند.
کمیته ملی المپیک ایران با انتشار بیانیه کوتاهی ضمن آرزوی موفقیت برای نخستین زن ایرانی حاضر در دادگاه حکمیت ورزش جهان(CAS) این موفقیت تبریک گفته است. اما مشخص نیست این کمیته در نمایندگی خانم عزیزی برای این سمت نقش داشته است یا خیر. پیشتر برخی خبرگزاری‌های داخلی مدعی شده بودند خانم عزیزی نماینده کمیته ملی المپیک ایران در دادگاه بین المللی حکمیت ورزش خواهد بود.
با این حال خانم عزیزی بر اساس قوانین دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش (CAS) که موظف به رعایت اصول سکولاریزم است، باید بدون داشتن حجاب اسلامی و یا هرگونه موضع مذهبی یا سیاسی در جلسات این نهاد عالی قضایی در حوزه ورزش حضور خواهد داشت. موضوعی که بی تردید به مذاق مقامات جمهوری اسلامی در ایران خوش نخواهد آمد.
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©