اتهام یک میلیارد دلاری بازرگان سابق آلاسکایی در ارتباط با نقض تحریم‌های جمهوری اسلامی
به روز شده در      جمعه 26 آذر 1395     -   Friday December 16 2016

خبرگزاری آلاسکا دیسپچ نیوز می گوید «کنت زونگ» 77 ساله بازرگان با سابقه آلاسکایی در دادگاه فدرال متهم شده است که در معاملات و ارتباطات مالی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دیگر جهان، بعنوان تقلب و پولشویی نقش داشته که ارزش کل این داد و ستدها حدود یک میلیارد دلار بوده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

 کیفرخواست این متهم، تنها چند ماه پس از بررسی و تفحص پرونده میلیون‌ها کارکرد حساب‌های مالی آقای زونگ و افراد خانواده‌اش توسط دادستان فدرال تهیه و تقدیم دادگاه شده است. براساس اعلام دفتر دادستانی فدرال ایالات متحده، روز چهارشنبه 14 دسامبر، هیئت منصفه 47 نفره دادگاه فدرال شهر ساحلی انچوریج (واقع در جنوب آلاسکا)، کنت زونگ را در ارتباط با نقض قوانین تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران، گناهکار تشخیص داده است. بر طبق کیفرخواست دادستانی فدرال، کنت زونگ و چهار همدستش که سه نفر آنان تبعه ایران و یکی شهروند آمریکایی بوده است، متهمند که حد فاصل سال 2011 تا آوریل 2014 در جهت دور زدن تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی، با ساخت معاملات تقلبی و تراکنش‌های مالی غیرواقعی تا حدود یک میلیارد دلار برای رژیم اسلامی ایران تبدیل وجوه و پولشویی انجام داده‌اند.

بیشتر مبادلات مالی زونگ و همدستانش بوسیله یک بانک در کره جنوبی انجام می‌شده است که با فریب دادن بانک کره‌ای و استفاده از حساب‌های موجود در آن، پول‌های معاملات تقلبی را به ارزهای عمومی دلار و یورو تبدیل می‌کرده است. در کیفرخواست دادستانی فدرال، به نام چهار همدست کنت زونگ اشاره‌ای نشده است اما با توجه به طرح دعوی علیه آقای زونگ در دادگاه مدنی در سال 2014 و اعترافات منتشر شده، پسر او «میچل سوب زونگ» و دوست ایرانی‌تبارش به نام «مجید فرسوده» در میلیون‌ها دلار پولشویی برای حکومت جمهوری اسلامی ایران دست داشته‌اند. مجید فرسوده همکلاسی پسر آقای زونگ در دانشگاه ایالتی کلرادو بوده است و با تاسیس شرکت فرسوده و شرکا با دولت جمهوری اسلامی مراودات مالی گسترده‌ای داشته است.

کنت زونگ شهروند آمریکایی کره‌ای تبار هم اکنون در کره جنوبی بدلیل تخلفات مالی و بانکی در ارتباط با پولشویی و نقض تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی در زندان به سر می‌برد و دادستان فدرال ایالات متحده در پی اتهامات گفته شده، خواستار استرداد او به آمریکا برای محاکمه و مجازات وی است.   

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©