جایزه آکادمی پزشکان ایرانی آلمان به بنیانگذار مؤسسه محک اهدا شد
به روز شده در      یکشنبه 28 آذر 1395     -   Sunday December 18 2016

​​​​​​​آکادمی پزشکان و دندانپزشکان ایرانی در آلمان از سعیده قدس، بنیانگذار مؤسسه خیریه "محک"، تقدیر کرد. این موسسه غیردولتی ۲۵ سال پیش در ایران تأسیس شد و تاکنون بیش از ۲۳ هزار کودک سرطانی را تحت پوشش قرار داده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

اعضای آکادمی پزشکان و دندانپزشکان ایرانی در آلمان یکصد و دومین همایش علمی خود را در سالن کنفرانس گنرالی هولدینگ (Generali Holding AG)  شهر کلن برگزار کردند. این همایش در سه بخش با حضور پزشکان ایرانی از آلمان و ایران انجام گرفت. در قسمت​‌های اول و دوم "بخش علمی" این همایش سخنرانان درباره مسائل مختلف امور پزشکی صحبت کردند. در بخش سوم یا بخش "فرهنگی-اجتماعی" جایزه آکادمی اهدا شد.

امسال سعیده قدس، بنیان​گذار مؤسسه خیریه "محک" که در زمینه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در ایران فعالیت دارد، به این همایش دعوت شده بود تا از او بخاطر فعالیت‌هایی که برای کودکان سرطانی در کشور انجام داده است تجلیل شود. سال گذشته جایزه این آکادمی به همایون شجریان و سپیده رئیس‌‌سادات اهدا شد.

آکادمی پزشکان و دندانپزشکان ایرانی در آلمان هزار عضو دارد که کارهای تحقیقاتی و پزشکی  این جامعه پزشکان ایرانی، در نظام پزشکی آلمان ثبت و تائید شده است.

پرفسور علیرضا رنجبر، رئیس آکادمی پزشکان و دندانپزشکان ایرانی در آلمان در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: «امسال برای نخستین بار خانم سعیده قدس انتخاب شدند به علت اینکه هیئت داوران ما اعتقاد داشتند که ایشان بیماری دختر دو ساله‌​شان را در ۲۵ سال پیش که در حقیقت یک مسئله شخصی و خانوادگی تلقی می‌​شد تبدیل به فرصتی کردند برای کمک به دیگران، یعنی به بیماران سرطانی.»

سعیده قدس بعد از دریافت جایزه در صحبت​‌های خود به تاریخچه تاسیس محک اشاره کرد و گفت که ۲۵ سال پیش، در بدو تاسیس سازمان خیریه‌​اش ایده‌​ای نداشته است، تا اینکه دختر دو ساله​‌اش کیانا سرطان می​‌گیرد. او در بیمارستان با وضعیت خانواده​‌هایی که از اقصی نقاط ایران برای درمان کودکان سرطانی خود به تهران آمده بودند آشنا می​‌شود و تصمیم می​‌گیرد برای حمایت از آنان انجمنی را تاسیس کند. او وقتی برای معالجه دخترش به آلمان آمد با انجمن حمایت از بیماران سرطانی در این کشور آشنا شد و ایده تأسیس محک همانجا در ذهن‌اش شکل گرفت.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©