نامه 31 فعال سیاسی ایرانی به دونالد ترامپ
به روز شده در      شنبه 4 دی 1395     -   Saturday December 24 2016

سی و یک نفر از فعالان سیاسی ایرانی‌ و مخالف جمهوری اسلامی با فرستادن نامه‌ای به دونالد ترامپ رییس‌جمهور منتخب آمریکا، که نسخه از آن را شبکه خبری فاکس منتشر کرده است، خواستار بازنگری در معامله هسته‌ای و تغییر سیاست رییس‌جمهور اوباما در برابر رژیم اسلامی حاکم بر ایران شدند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

پس از تماس تلفنی ساختارشکنانه دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب ایالات متحده با رییس‌جمهور تایوان که بر خلاف سیاست رسمی آمریکا در به رسمیت نشناختن تایوان بعنوان کشوری جدا از چین بوده است، اکنون جمعی از اپوزوسیون ایرانی بدنبال ارتباطی مشابه (و حتی دیدار) با رییس‌جمهور منتخب هستند تا سیاستی سختگیرانه‌تر در قبال جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کند.

در این نامه که نسخه‌ای از آن بدست خبرگزاری فاکس‌نیوز رسیده است، آمده: «در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا، ما و میلیون‌ها ایرانی اعتراض صریح خود را درباره معامله هسته‌ای که بین دولت باراک اوباما و جمهوری اسلامی ایران منعقد شد، اعلام کردیم. ما صمیمانه امیدواریم تا با انتخاب شما و حمایت کنگره ایالات متحده، این فرصت ایجاد شود تا با بررسی نتایج منطقه‌ای و بین‌المللی این معامله، شرایطی ایجاد شود که بدون در نظر گرفتن مسامحه و ملاحظات سیاسی، رییس‌جمهور آمریکا به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کند. ما امیدواریم که ایالات متحده آمریکا تحت رهبری جنابعالی (دونالد ترامپ) به مردم ایران کمک کند تا از زیر سلطه تبهکاران اسلامی که حدود چهار دهه بر آنها حکومت کرده‌اند، آزاد شود.»

این نامه به امضای تنی چند از زندانیان سابق سیاسی، فعالان حقوق بشر، دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال ایرانی همچون «آرش سبحانی»، «مجید محمدی»، «احمد باطبی» و «سیاوش صفوی» رسیده است. در بخش دیگری از این نامه به موضوع نقض فاحش حقوق شهروندان ایرانی توسط حکومت اسلامی و به راه افتادن حمام خون در شهر حلب سوریه بدلیل سیاست‌های مداخله‌جویانه و حمایت از تروریسم توسط آن رژیم اشاره شده است.

 نامه ارسالی به دونالد ترامپ بطور رسمی از سوی هیچ حزب و گروه عمده اپوزیسیون مخالف جمهوری اسلامی صادر نشده است اما «علی صفوی» عضو کمیته امور خارجی شورای ملی مقاومت ایران (وابسطه به مخاهدین خلق) با تاکید بر انتظار برخورد قاطعانه دولت جدید آمریکا با جمهوری اسلامی، تلویحا از این نامه حمایت کرده است. 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©