پلیس گینه نو، دو پناهجوی ایرانی را مجروح کرد
به روز شده در      دوشنبه 13 دی 1395     -   Monday January 2 2017

دو پناهجوی ایرانی به نام‌های «مهدی» و «محمد» که برای جشن سال نو میلادی آماده می‌شدند توسط ماموران مهاجرت و پلیس گینه نو پاپوا به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

به نقل از «ائتلاف جنبش پناهندگان»، دو مرد جوان ایرانی پس از تلاش برای پیوستن به جشن شب سال نو، مورد حمله ماموران در جزیره مانوس گینه نو پاپوا قرار گرفتند. مهدی و محمد در حال رفتن به مهمانی عید بودند که با ممانعت ماموران اداره مهاجرت جزیره مانوس مواجه شده و به آنها اخطار داده شد که حق خروج از اردوگاه پناهندگان را ندارند؛ این حادثه پیش از حمله وحشیانه ماموران پلیس به این دو پناهجوی ایرانی اتفاق افتاد. بر اساس گزارش‌های رسیده، این دو نفر به شدت مصدوم شده و بدون تفهیم اتهام در بازداشت پلیس گینه نو پاپوا هستند. ائتلاف جنبش پناهندگان در وبگاه رسمی‌اش اعلام کرده که به نظر می‌رسد تنها جرم این دو پناهجوی ایرانی، خارج شدن از اردوگاه پناهندگان جزیره مانوس باشد. «یان رینتول» از ائتلاف جنبش پناهندگان می‌گوید: «با توجه به ضرب و جرح شدید این دو پناهجو توسط پلیس گینه پاپوا در شب عید سال نو، پناهندگان اردوگاه جزیره مانوس هیچگونه آزادی ندارند. ما انتظار داریم تا پلیس درباره اتهام برخورد خشونت‌بار با پناهجویان که معمولا با مصونیت آنها در برابر مجازات اعمالشان همراه است، پاسخگو باشد. ضرب و شتم دو پناهجوی ایرانی در جزیره مانوس نشاندهنده نوع رفتار برخی از ماموران اداره مهاجرت و پلیس گینه نو پاپوا با پناهندگان است و نشانه‌ای از واقعیت تلخ رژیم بازداشت دریایی پناهجویان در اردوگاه جزیره مانوس توسط دولت استرالیاست.»

چندی پیش در آوریل سال گذشته (2016) دادگاه عالی گینه نو پاپوا به دلیل شرایط نامناسب نگهداری و رفتار با پناهجویان، حکم به تعطیلی اردوگاه پناهندگان جزیره مانوس داد که با مخالفت دولت استرالیا روبرو شد.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©