سورپرایز هنرمند ایرانی‌تبار در سانفرانسیسکو
به روز شده در      چهارشنبه 15 دی 1395     -   Wednesday January 4 2017

دو مجموعه نمایشگاه هنری دایر شده در سانفرانسیسکو که از یازدهم و هجدهم دسامبر گذشته آغاز و تاکنون ادامه دارد، میزبان آثار 18 هنرمند بین‌المللی از سراسر جهان از جمله یک ایرانی‌تبار است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

این نمایشگاه‌های موقت در مکان کلیسای جامع Grace و چند کلیسا و ساختمان متعلق به نیرو‌های نظامی و وزارت امنیت داخلی ایالات متحده در کلانشهر سانفرانسیسکو دایر و هنوز تاریخ خاتمه آن‌ها اعلام نشده است. «چارلز دسماریس» منتقد هنری روزنامه سانفرانسیسکو کرونیکل در گزارشی از این مجموعه نمایشگاهی به نقد و بررسی آثار هنری ارایه شده پرداخته و در بین آنان، اثر تحسین برانگیز «شاپور پویان» را به‌عنوان سورپرایز این نمایشگاه‌ها برگزیده است. شاپور پویان متولد سال 1356 و در اصفهان به‌دنیا آمده است. او دانش‌آموخته دانشگاه هنر تهران و انستیتو پرت نیویورک با درجه کارشناسی ارشد است و هم اکنون به تدریس تاریخ هنر و معماری ایرانی در دانشگاه علم و فرهنگ تهران نیز مشغول است.

کلیسای کوچک «فورت اسکات چپل» میزبان آثار هنری شاپور پویان است؛ چراغ‌های آویز سنتی ایرانی طراحی شده برای مسجد که اکنون زینت‌بخش و نوردهنده کلیسای ساخته شده در زمان جنگ جهانی دوم (1941) است که برای روحیه دادن و کمک به سربازان آمریکایی تاسیس شد. شاپور پویان پیش از این در نمایشگاه‌هایی در نیویورک، استانبول، لندن، بیروت، دبی و بازل سوییس شرکت کرده است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©