جمهوری اسلامی به جاسوسی در آلمان متهم شد
به روز شده در      چهارشنبه 15 دی 1395     -   Wednesday January 4 2017

دادستان فدرال آلمان روز دوشنبه دوم ژانویه 2017 اعلام کرد، کیفرخواست فردی تبعه پاکستان که برای جمهوری اسلامی در خاک آلمان جاسوسی می‌کرده را برای محاکمه به دادگاه فرستاده است. جمهوری اسلامی ایران در پوشش سفارتخانه‌اش در برلین، زیرساخت گسترده جاسوسی در آلمان بوجود آورده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

این مرد پاکستانی که در گزارش دادستانی فدرال آلمان از او با نام «سید مصطفی اچ» یاد شده، متهم است با به راه‌اندازی یک شبکه جاسوسی، از انجمن دوستی آلمان و اسراییل و نهادهای اقتصادی وابسته به آن اطلاعات به سرقت می‌برده است.

روزنامه اورشلیم پست به نقل از مقامات دادستانی آلمان خبر داد که سید مصطفی اچ شهروند 31 ساله پاکستانی، مشکوک به انجام فعالیت‌های اطلاعاتی برای جمهوری اسلامی ایران از ژوئیه 2015 تا ژوئیه 2016 از موسسات و افراد مختلف بوده است. در متن کیفرخواست دادستانی آمده که سید مصطفی اچ از سال 2011 با فردی از سازمان اطلاعاتی جمهوری اسلامی که مسئول جاسوسی در اروپا شناخته می‌شود، در تماس بوده است. او همچنین از «رینهولد راب» استاد اقتصاد کالجی در پاریس که ریاست سابق انجمن دوستی آلمان و اسراییل را بر عهده داشته، جاسوسی می‌کرده است. آقای راب علاوه بر این، عضو سابق کمیسیون نیروهای مسلح در بوندستاک (مجلس فدرال آلمان) بوده است. رژیم جمهوری اسلامی برای اطلاعات بدست آمده توسط سید مصطفی اچ، مبالغی را پرداخت کرده و بر اساس گزارش روزنامه تاگل‌اشپیگل، او برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کار می‌کرده است. به گفته مقامات آلمانی، سید مصطفی در 5 ژوئیه 2016 در شهر برمن دستگیر شده است.

پیش از این نیز در ژوئیه گذشته دادگاهی در آلمان مرد 32 ساله ایرانی‌تباری را به جرم جاسوسی علیه مخالفان جمهوری اسلامی در آلمان، به دو و نیم سال حبس محکوم کرد.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©