موفقیت کافه ایرانی شهر شارلوت‌ در کانادا
به روز شده در      شنبه 2 بهمن 1395     -   Saturday January 21 2017

یک کافه پرطرفدار در شهر شارلوت‌تاون، مرکز استان پرنس ادوارد (جزیره‌ای در جنوب‌خاوری کانادا)، موفقیت خود را مدیون سه ایرانی‌تبار مدیر آن است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

«معصومه سفر» در سال 1996 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته سلامت و تغذیه در ایران اخذ و با کوله‌باری از تجربه و دانش در این‌باره به کانادا مهاجرت کرد. اکنون خانم سفر در 53 سالگی در کافه «توماس مارتین» در مرکزخرید Confederation Court شارلوت‌تاون به طبخ و ارایه غذاهای خوشمزه مشغول است که آوازه آن در همه شهر پیچیده است.

به گزارش گاردین کانادا، خانم سفر در سال 2008 به خواست برادرش که به‌عنوان یک پزشک خانوادگی مشغول گذراندن دوره تمرینی بود به کانادا آمد. او با استفاده از آموزه‌ها و تجربیاتش توانسته به کافه توماس مارتین کمک کند تا غذاهایی خوشمزه، سالم و تازه برای مشتریان سرو شود. بزرگترین چالش پیش‌روی خانم سفر یافتن کار مناسب و سازگاری با جامعه و فرهنگ کشور کانادا بوده است. بر اساس گزارش سال گذشته بورد کنفرانس کانادا که نهادی غیرانتفاعی در مطالعات و تحلیل امور اقتصادی است، حدود هشتصد و پنجاه هزار کانادایی بیکار یا از کار برکنار شده وجود داشته‌اند که 60درصد آنها را مهاجران تشکیل داده‌اند. در این گزارش سالانه به دولت کانادا توصیه شده که در فرآیند جذب مهاجر بازنگری کند و افرادی برای مهاجرت به کانادا انتخاب شوند که از نظر یادگیری دارای اعتبار آموزشی و علمی مناسبی باشند.

«جبار پوربهمن» 45 ساله مالک و موسس کافه موفق توماس مارتین است که پیش از مهاجرت به کانادا، در ایران به‌عنوان سازنده مشغول آپارتمان‌سازی بوده است و به همراه همسرش «فرح» 42 ساله که در کشورش یک آشپز بوده، اکنون در شارلوت‌تاون مشغول کار و زندگی هستند. جبار و فرح با در هم آمیختن تجارب و دانسته‌هایشان موفق شدند تا با مالکیت و راه‌اندازی کافه توماس مارتین در برج تجاری هامبورگ از دسامبر 2015 و سپس انتقال آن به مرکز خرید کانفدریشین کورت در اکتبر 2016، به موفقیت بزرگی دست یابند. آقای جبار پوربهمن بزرگترین چالش پیش‌روی خود را یادگیری زبان انگلیسی می‌داند، نه مدیریت یک کافه بزرگ با جزییاتش. البته این مشکل آقای جبار توسط خانم سفر حل شده که وظیفه مترجمی را برای رییس خود انجام می‌دهد. معصومه سفر و همسرش حسین که مترجم دپارتمان کشاورزی و شیلات است، از زندگی و کار در جزیره پرنس ادوارد راضی و خشنود هستند.

آقای پوربهمن مالک کافه توماس مارتین امیدوار است تا موفقیت‌های آنها ادامه یابد و بتوانند با ارایه نان تازه‌پز، انواع ساندویچ و خوراک‌های سالم و خوشمزه، روز به روز بر تعداد مشتریان‌شان بیافزایند. 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©