فرماندار نیویورک: نوزاد ایرانی با ضمانت من به آمریکا می‌‌آید
به روز شده در      شنبه 16 بهمن 1395     -   Saturday February 4 2017

فرماندار نیویورک روز شنبه 4 فوریه 2017 اعلام کرد نوزاد چهار ماهه ایرانی، که مبتلا به مشکل قلبی است و تحت فرمان اجرایی پرزیدنت ترامپ از ورود به آمریکا برای معالجه منع شده بود، اکنون می تواند تحت وضعیت اضطراری برای درمان وارد آمریکا شود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

قلب فاطمه رشاد به تشخیص پزشکان ایرانی دچار ناهنجاری ساختاری بوده و دو حفره اضافی دارد. صمد تقی‌زاده، دایی او که شهروند آمریکا است و در شهر پورتلند ایالت اورگان زندگی می کند، می گوید حدود یک ماه پیش پزشک های ایرانی به والدین فاطمه گفتند او برای رفع مشکل قلبی اش نیاز به حداقل یک جراحی فوری دارد، در غیر این صورت ممکن جان خود را از دست بدهد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از اندرو کیومو فرماندار نیویورک، مرکز پزشکی «مانت سینای» در منطقه منهتن به والدین فاطمه پیشنهاد داده بود که این جراحی پیچیده را انجام خواهد داد،.

خانواده فاطمه برای سفر به آمریکا، از سفارت ایالات متحده در امارات متحده عربی وقت مصاحبه برای دریافت ویزای توریستی گرفته بودند، اما فرمان اجرایی پرزیدنت ترامپ در منع صدور ویزا به شهروندان کشورهای هفتگانه، از جمله ایران، منجر به لغو جلسه مصاحبه و بازگشت آمها به ایران شد.

به نوشته آسوشیتدپرس، فرماندار نیویورک، در بیانیه ای خبر از صدور اجازه سفر فاطمه به آمریکا داد. کیومو گفت: «ما امروز خوشبختانه متوجه شدیم که دولت فدرال به فاطمه رشاد و خانواده اش اجازه ورود به آمریکا داده است. ما در همکاری با پروژه بین المللی کمک به پناهجویان، اطمینان حاصل می کنیم که این کودک به خدمات درمانی لازم دسترسی پیدا کند.»

حمایت‌ دولت‌های محلی و فدرال آمریکا از ایرانیان علی رغم دستور رییس جمهوری در حالی است که گروهی از فعالان سیاسی نزدیک به مواضع اصلاح طلبان در جمهوری اسلامی در میان ایرانیان آمریکا، می کوشند تا با فشار بر موضع وجود تبعیض‌های نژادی و مذهبی نوعی واکنش غیر واقعی را در جامعه ایرانی ایجاد کنند. این گروه از کوشندگان سیاسی در دوران آقای اوباما رابطه تنگاتنگی با کاخ سفید پیدا کرده بودند.

 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©