مادر محمدعلی طاهری در کانادا درگذشت
به روز شده در      شنبه 16 بهمن 1395     -   Saturday February 4 2017

عزت الملوک طاهری مادر محمدعلی طاهری در کانادا و در حالی که چشم انتظار آزادی فزرند خود بود، شامگاه شنبه 4 فوریه 2017 به وقت محلی درگذشت. شادروان عزت الملوک طاهری برای دو سال پیاپی (2015 و 2016 میلادی) به دلیل تلاش های گسترده اش در زمینه حقوق بشر جز ده چهره خبرساز ایرانی در خارج از ایران بود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

بانو عزت الملوک طاهری که در سال های پایانی عمر خود در شهر تورنتو در کانادا و به اتفاق دخترش آذردخت طاهری زندگی می کرد، همه تلاش و وقت خود را مصروف کوشش برای آزادی فرزندش محمدعلی طاهری کرده بود که در ایران و با جرایم واهی عقیدتی در زندان بسر می برد.

خانم طاهری علی الرغم کهولت سن و بیماری در این سال ها با مقامات بین المللی از جمله گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد در خصوص ایران و تنی چند از نمایندگان دولت ها و سازمان های مدافع حقوق بشر دیدار داشت و مکررا از ایشان خواسته بود تا صدای مظلومیت فرزندش باشند که در ایران زندانی است.

اگرچه در این سال های غربت دخترش آذردخت طاهری و خانواده وی، او را همراهی کردند اما انتشار شایعات سازماندهی شده در خصوص درگذشت فرزندش در زندان، بارها قلب او را به درد آورد. این برخودها در قالب جریانی شکل گرفته بود که برخی مغرضان در حمایت از آن با ایراد افترا به خانواده طاهری کوشیده بودند تا تلاش های تاثیرگذار آنان خصوصا مادر سالخورده خانواده را در سایه قرار دهند.

خانم طاهری، مادر محمدعلی طاهری زندانی عقیدتی در ایران در خلال سال 2015 و 2016 میلادی علی‌الرغم سن بالا و بیماری با سفر به شهرهای مختلفی در کانادا و آمریکا کوشیده بود  تا در مقابل صدور حکم اعدام برای فرزندش در ایران، توجه نهادها و شخصیت‌های جهانی را جلب نماید و به همین دلیل جز لیست ده چهره خبرساز ایرانی در خارج از ایران قرار گرفت.

خانواده طاهری با انتشار تصویری از آخرین روزهای حیات عزت الملوک طاهری در رثای او نوشتند: «با دلی شکسته و چشمی گریان خبر درگذشت مادر عزيزمان بانو عزت الملوك طاهری را منتشر می کنیم که تا آخرین دقیقه حیات با برکتش چشم امید از آزادی فرزند دربندش نبست و هرچه در توان داشت صرف تلاش برای رهایی فرزند خود نمود و حکایت ماندگار زندگی پر فراز و نشیب خود را به واژگان امید و آزادی پیوند زد تا مشعلی گردد در مسیر حق طلبی.»

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©