مرکز ایرانشناسی «پور‌داود» در دانشگاه UCLA تاسیس شد
به روز شده در      چهارشنبه 27 بهمن 1395     -   Wednesday February 15 2017

مدیریت برنامه ایرانشناسی دانشگاه UCLA (دانشگاه کالیفرنیا، در لس‌آنجلس) اعلام کرد، یک مرکز پیشروی مطالعات و پژوهش پیرامون تاریخ ایران باستان در این دانشگاه از فوریه 2017 راه‌اندازی شده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
این مرکز پژوهشی که به افتخار ایران شناس برجسته شادروان دکتر ابراهیم پورداود نامگذاری شده است، بر روی موضوعاتی همچون زبان‌ها، ادیان و تاریخ کهن ایران باستان متمرکز خواهد شد.
تاسیس این مجموعه به اهتمام خانم دکتر «آناهیتا نفیسی لاولیس» و همسرش «جیمز لاولیس» و به اتکای حمایت مالی این خانواده است که به ‌عنوان هدیه‌ای به افتخار و از سوی پدربزرگ آقای لاولیس که پژوهشگر پیشگام در عرصه تحقیقات ایران باستان بود و به نام «دکتر لاولیس» به بخش علوم انسانی UCLA برای توسعه مطالعات ایران‌شناسی از طریق تاسیس مرکز ایران شناسی «پورداود» اهدا شده است.
قرار است مرکز ایرانشناسی پورداود در دانشگاه UCLA از اعضای هیئت علمی، دانشجویان بخش تحصیلات تکمیلی و برنامه‌های درسی و پژوهشی در زمینه مطالعات ایران باستان پشتیبانی کند.  
هدف مرکز مطالعاتی پورداود دانشگاه یوسی‌ال‌ای، شرکت در تحقیقات گوناگون درباره همه جنبه‌های ایران باستان از جمله در تحولات آن در قرون وسطی و مدرن، آداب و سنت‌های ایرانیان کهن و بالا رفتن دانش در مورد فرهنگ و سایر رشته‌های علمی مرتبط با این موضوع است.
برنامه مطالعات ایرانشناسی (Iranian Studies) دانشگاه UCLA از سال 1963 تاسیس شده و تاکنون در زمینه مطالعات دوره‌های تکمیلی، تخصصی و دکترای ایران‌شناسی موفق بوده و سابقه درخشانی دارد.
مرکز جدید تاسیس پورداود خواهد کوشید تا این برنامه مطالعاتی پر سابقه در زمینه ایرانشناسی را بیش از پیش کامل کند.
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©