نامه یکصد چهره ایرانی‌آمریکایی به کنگره برای نظارت بر صدای امریکا
به روز شده در      سه شنبه 3 اسفند 1395     -   Tuesday February 21 2017

نزدیک به یکصد چهره سرشناس ایرانی مقیم آمریکا در اعتراض به آنچه روند فعالیت لابی‌گری گروه‌های خاص ایرانی تبار، در راستای تنزل منافع دراز مدت آمریکا در ایران و سو استفاده از بخش فارسی صدای آمریکا در راستای تثبیت حکومت مذهبی ایران خوانده شده، طی نامه‌ای به کنگره ایالات متحده خواستار رسیدگی به این موارد شدند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

در این نامه که به تاریخ ۷ فوریه 2017 و خطاب به اد رویس (Ed Royce) نماینده کنگره و رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده نوشته شده، اما در 20 فوریه 2017 نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری ایرانشهر قرار گرفته‌است نوشته شده:

با توجه به این که انتقال قدرت تاکنون در واشنگتن تکمیل شده، زمان آن فرا رسیده است که بازبینی کاملی از سیاست‌های آمریکا در قبال جمهوری اسلامی صورت پذیرد.

ما به عنوان آمريكاييانی با میراث ایرانی و یا ایرانی تباران دوباره اندیشيدن در این مورد را ضروری می‌بینیم چرا که نخستین گام در شناخت نگاه پرزیدنت ترامپ به موضوع قراردادن منافع امنيتی امريكا در اولویت به هر موضوع دیگری است.

مشخصا ما در این رابطه این نامه را نگاشته‌ایم که  دادرسي کنگره را برای کوشش‌های رژیم تهران برای تاثیرگذاری بر سیاست‌های آمریکا و دیپلماسی عمومی آن در مورد ایران درخواست كنيم. تقاضای ما این است که شما تحقیقاتی را در مورد تمامی کوشش‌های لابی‌گرانه گروه‌های ایرانی امریکایی که ظاهرا در جهت منافع جامعه ایرانی آمریکایی است ولی در حقیقت در جهت تنزل منافع دراز مدت امنیتی آمریکا در ایران و همسایگان آن است، انجام دهيد.

ما هم چنین درخواست می کنیم شما یک پرس و جو را در مورد بخش فارسی صدای امریکا را انجام دهید که بودجه سرسام آور آن از هر بخش دیگر صدای امریکا بيشتراست. موارد متعددی وجود داشته که برنامه های بخش فارسی صدای امریکا در تایید رژیم مذهبی ایران بوده است. ما براین باوریم که این عمل غیرقابل قبول و در جهت تضعیف روحیه طرفداران دموکراسی است که آن را تماشا می کنند. ما برای هر نوع کمک و مساعدت و پشتیانی و ارائه آن چه که در این دادرسی لازم است به شما و یاران شما آماده‌ایم.

نگارندگان نامه به رییس کمیته سیاست خارجی مجلس آمریکا، متن اصلی این نامه و لیست امضاکنندگان آن را برای رویت عمومی قابل دسترس قرار داده‌اند.

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©