احتمال اخراج رقیه عزیزی از کانادا قوت گرفت
به روز شده در      چهارشنبه 4 اسفند 1395     -   Wednesday February 22 2017

«رقیه عزیزی میرمحله» ۶۰ ساله که قرار است ۲۸ فوریه از کانادا اخراج شود، به اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده که چنانچه او به ایران برگردانده شود احتمال دارد حکم اعدام برایش صادر شود. کانادا معتقد است وی به دروغ خود را پناهنده سیاسی معرفی کرده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

به گزارش شبکه خبری  «CBC»، رقیه عزیزی میر محله ۵ سال پیش قبل از اینکه به کانادا مهاجرت کند؛ سه سال در زندان ایران به دلیل «فعالیت سیاسی» بازداشت بوده.

به گفته خانم میرمحله، «همسر او در جریان اعدام‌های سال ۶۷ به دست عوامل جمهوری اسلامی در ایران اعدام شده است». او می‌گوید: «که هیچ حقی در ایران نداشته و حتی نمی‌توانسته به سر مزارهمسرش برود».

خانم عزیزی می‌افزاید: « به علت شرکت در تظاهرات گروه مجاهدین رجوی علیه جمهوری اسلامی در مونترال و اتاوا، اگر به ایران برگردانده شود احتمال شکنجه و اعدام وی هست».

اداره مهاجرت کانادا ماه گذشته تقاضای پناهندگی او را در تصمیمی که «اعلام کرده چنانچه او به ایران فرستاده شود جانش در امان است»،  تقاضای پناهندگی عزیزی را رد کرد.

اما خانم عزیزی که در مرکز بازداشت پناهجویان در «لاوال» به سر می‌برد دوباره درخواست تجدید نظر در مورد پرونده پناهندگی‎اش از اداره مهاجرت کانادا کرده است.

دختر او «سحر بهرامی» در حالی که بسیار نگران مادرش است گفته که مادرش از بیماری دیابت، فشارخون، درد کمر و اضطراب رنج می‌برد.

او می‌گوید: «مادرش پیشتر گفته بود چنانچه در ایران زندانی شود، اعتصاب غذا کرده و داروهایش را استفاده نخواهد کرد. من از اعدام او بسیار نگرانم».

اداره مهاجرت کانادا به دلیل محرمانه بودن پرونده عزیزی، تاکنون هیچگونه نظری نداده . اما اعلام کرده‌اند که سلامتی و امنیت متقاصیان پناهندگی بسیار جدی گرفته می‌شود.

وکیل او « استفان والویس» گفته که گروه مجاهدین چون در فعالیت‌‌های سیاسی خود به خشونت متوسل شده‌اند، به این دلیل تقاضای پناهندگی خانم عزیزی رد شده است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©