دعوت نماینده کنگره از دانشجوی ایرانی برای شرکت در نشست سالیانه کنگره ایالتی کالیفرنیا
به روز شده در      شنبه 7 اسفند 1395     -   Saturday February 25 2017

دکتر «جودی چو» بانوی نماینده کنگره ایالات متحده علیرغم فرمان مهاجرتی رییس‌جمهور ترامپ، از یک دانشجوی ایرانی برای پیوستن به وی و شرکت در بیست و هفتمین دوره کنگره سالیانه ایالتی کالیفرنیا دعوت به‌عمل آورده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

به گزارش وبگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس لس‌انجلس، خانم دکتر چو نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا که نخستین زن آمریکایی‌چینی‌تبار تاریخ مجلس کنگره ایالات متحده است، به‌عنوان برگزارکننده بیست و هفتمین کنگره منطقه کالیفرنیا که شامل پاسادینا، ارکادیا و مونتری پارک می‌شود، مهمانی ویژه برای پیوستن به خود و شرکت در این همایش دعوت کرده است. کنگره ایالتی کالیفرنیا روز پنجشنبه دوم مارس برگزار خواهد شد.

«سارا یارجانی» دانشجوی 35 ساله فارغ‌التحصیل از ایران که هم‌اکنون در موسسه آموزشی علوم انسانی شهر انسینیتاس جنوب کالیفرنیا مشغول مطالعه و پژوهش است، مهمان ویژه خانم دکتر چو در بیست و هفتمین دوره کنگره منطقه کالیفرنیا خواهد بود. این دعوت در حالی صورت می‌گیرد که خانم یارجانی که اقامت دایم اتریش را داراست و با روادید دانشجویی در ایالات متحده مشغول به ادامه تحصیل است، روز 27 ژانویه سال جاری و درست چند ساعت پس از صدور فرمان «حفاظت از آمریکا در برابر حملات تروریستی» رییس‌جمهور دونالد ترامپ، به‌مدت 23 ساعت در فرودگاه بین‌المللی لس‌انجلس (ال‌ای‌اکس) متوقف و از ورودش به خاک ایالات متحده جلوگیری شد و در نهایت به وین بازگردانده شده بود. البته هشت روز بعد و پس از تعلیق فرمان مهاجرتی پرزیدنت ترامپ توسط یک قاضی ایالت واشینگتن، سارا یارجانی توانست به لس‌انجلس بازگردد تا به خانواده خود بپیوندد.

خانم دکتر جودی چو که یک نماینده کنگره از حزب دمکرات است و مانند هم‌حزبی‌هایش در کالیفرنیا منتقد جدی سیاست‌های دونالد ترامپ محسوب می‌شود با انتشار بیانه‌ای درباره دعوت از خانم سارا یارجانی، از ایده خود در این مورد دفاع کرد. در بخشی از این بیانیه خانم دکتر چو می‌گوید: «ممنوعیت ورود مسلمانان برخی از کشورها به ایالات متحده، سیاستی غیرآمریکایی است که ریشه در این اعتقاد دارد که اگر کسی از یک کشور با اکثریت مسلمان باشد، برای آمریکا تهدیدی امنیتی به حساب می‌آید. سارا یک مثال از واقعیتی است که برخلاف دستور دونالد ترامپ نه تنها تهدیدی امنیتی نیست بلکه مانند بسیاری دیگر از دانشجویان و پژوهندگان علم از کشورهای مسلمان در ایالات متحده باعث رشد و کمک به جامعه آمریکا می شوند. او و سایر دانش‌پژوهان مشابه وی موجب ارتقای آموزش و پرورش ما می‌شوند. جلوگیری از ورود دانشجویان فقط به‌دلیل ملیت‌شان غیرقابل قبول است. من با افتخار خانم سارا یارجانی را به‌عنوان مهمان برای شرکت در جلسه مشترک کنگره ایالتی کالیفرنیا دعوت می‌کنم. آقای ترامپ باید ببیند که فرمان وی چه آسیب‌هایی به افراد و فرصت‌های آنان برای یاری به این کشور، وارد کرده است و نیز چگونه باعث ضربه زدن به آزادی و این باور شده است که ما هرگز به دین، ملیت و نژاد افراد توجهی نداریم.»           

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©