جایزه اسکار به فیلم فروشنده از ایران رسید
به روز شده در      یکشنبه 8 اسفند 1395     -   Sunday February 26 2017

اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان به فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی از ایران رسید. آقای فرهادی از شرکت در مراسم اسکار به دلیل آنچه اعتراض به فرمان اجرایی رییس جمهوری آمریکا درباره ممنوعیت سفر به این کشور خوانده بود، خودداری کرد و نمایندگانی از سوی خودبه اسکار فرستاد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

فیروز نادری و انوشه انصاری نمایندگان اصغر فرهادی در مراسم اسکار بودند و خانم انصاری در زمان دریافت جایزه اسکار پیام کوتاهی از سوی این کارگردان ایرانی قرائت کرد.

برخی کارشناسان می گویند رقبای خوبی در اسکار امسال روبروی فیلم فروشنده قرار داشت ولی شرایط سیاسی و نیز برنامه ریزی دقیق آقای فرهادی برای برداشت از این شرایط او را موفق به اخذ دومین جایزه اسکار برای خود و کشور ایران کرد.

از روز جمعه و در پی انتخاب دو چهره ایرانی موفق در آمریکا برای حضور در مراسم اهدای جوایز اسکار، شایعه انتخاب قطعی فیلم فروشنده به عنوان برنده نهایی اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را تقویت کرد.

جامعه هنری آمریکا خصوصا بدنه اصلی هالیوود و آکادمی هنرهای سینمایی این کشور موضع منتقدانه ای در خصوص سیاست های محافظه کارانه دونالدترامپ رییس جمهوری آمریکا دارد. نکته ای که اصغر فرهادی با استفاده از آن موفق به دریافت اسکار امسال شد.

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©